1977 óta még mindig készül a Lada legendás terepjárója, és bár egy ideig nem lehetett Nivának hívni, most visszakapta a jól hangzó nevét az eredeti modell.

Ha meglátod, akkor biztosan Nivának ismered fel a Lada terepjáróját, pedig egy ideig nem viselhette ezt a nevet. Már a nyolcvanas években elkezdtek dolgozni az utódján, amit 2000-ben mutattak be Lada Niva néven, majd pár évvel később a Chevrolet a nevére vette, és saját emblémájával forgalmazta.

Az eredeti Niva közben tovább készült, de nem használhatta a nevét, mivel az a General Motors birtokában volt,

ezért a terepjárót Lada 4x4-ként forgalmazták, többek közt nálunk is. Az orosz márka nemrég vette vissza az újabb modellt a GM-től, és ismét Lada Niva néven vezette be, majd megérkezett a ráncfelvarrott kiadása, aminek Niva Travel lett a neve.

Megújult az a Lada, aminek még mindig Niva a neve

Már ez az újabb konstrukció is több mint húsz éves.

A Niva Travel nem véletlenül kapta az utónevet, hanem azért, hogy megkülönböztessék

az eredetitől, ami 44 év után még mindig készül, és mostantól Lada Niva Legend a neve.

A legutóbbi frissítés óta nem változott a típus, amit három- és ötajtós karosszériával, és az 1,7 literes, 83 lóerős benzinmotorral gyártanak.

A Niva Legend a bevált motorral 17 másodperc alatt gyorsul százra, 142 km/óra a végsebessége és 9,9 liter a fogyasztása száz kilométeren. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy kiváló terepjáró, ezért

az orosz piacon továbbra is lesz rá vevő, ahol elég kedvező az alapára: 588 ezer rubel, ami 2 350 000 forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Negyvenéves egy korszak ikonja, a kocka-Lada

Egy időben untatóan sok futott a kocka-Ladákból, de ma már alig látni a forgalomban. Nem véletlen, idén már negyvenéves a típuscsalád.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában