2024 elején mutatják be és hamarosan megfizethető elektromos autóként tér vissza a Renault 5-ös.
Michel Boué szabadidejében látott neki a Renault 5-ös tervezésének, melyet aztán megneszelt és lelkesen fogadott a vezetőség. Miután részletesen kidolgozták a modellt, 1971 decemberében közölték róla az első képeket, a következő évben pedig megkezdődött a gyártása. Tizennégy év alatt Franciaország legnépszerűbb autója lett és több mint 5,5 millió darabot gyártottak belőle. Az új kor elektromos Renault 5-ösét pedig a 2024 februári Genfi Autószalonon mutatják be.
3,92 méternyi tömény retrofuturizmus lesz a közel 30 év után visszatérő Renault 5-ös.
Ez lesz a Renault első modellje, mely az újonnan fejlesztett AmpR Small platformra épül, melyben a vezetési élményt fokozza a szokványos csatolt lengőkaros felfüggesztést leváltó multilink hátsó futómű. A Renault 5-ösben a Mobilize-zal közösen fejlesztett V2G technológia is megjelenik, amivel akár egy külső hálózatot is elláthat árammal az autó. Kétféle akkumulátorral szerelik majd az 5-öst, melyek közül a szerényebb változat 40 kWh-s, az 52 kWh-sal pedig akár több mint 400 kilométert is elmegy egy feltöltéssel.
Trapéz alakú fényszórói és függőlegesen álló hátsó lámpái egyértelműen emlékeztetnek a klasszikus R5-re, de a gépháztető aszimmetrikus betétje és a kiszélesedő vállvonal is szépen idézi meg a legendás R5 Turbót. Amíg a Twingo a 20 ezer eurós ársávban hódít majd, addig az 5-öst 25 ezer euróért kínálja majd a Renault.
Ez is érdekelhet: