Versenyautónak született a Renault 5 Turbo, ezeken a gépeken tényleg csak egy álca a rendszám. Ebből az 1984-es fehér Turbo 2-ből azonban évtizedek alatt sem vált igazi versenyautó, pedig nagyon szerették volna.

Ahogyan a legtöbb legendás sportautó, úgy a Renault 5 Turbo létezése mögött is a motorsport homologizációs szabályai állnak. Néha ehhez elég komolyan át kell építeni a kiindulási alapot, de a franciák ezt mindenkinél radikálisabban meg is lépték. A projekt eredménye pedig egy legenda lett.

Teljesen másról szól a Renault 5 Turbo, mint az eredeti autó, de ettől annyira nagyszerű.

Motorját az első két ülés mögé helyezték, méghozzá turbófeltöltővel, a karosszériáját kiszélesítették, a gépháztető alatt pedig nem csomagtartó van, hanem a hűtő és a pótkerék. Marc Deschamps és Marcello Gandini úgy tervezték át az autót, hogy könnyedén lehessen belőle ralira alkalmas versenygépet építeni.

Éppen ez volt a terve Baudouin Lempereurnek is 2008-ban ezzel a gyöngyházfehér színű autóval, melyben most is alig több mint 70 ezer kilométer van. Modern sportülések kerültek az autóba, de ennél nem jutottak sokkal tovább az átalakításban, az autó pedig évek óta üzemképtelen. Pedig az 1,4 literes, négyhengeres turbómotor 160 lóerős és 220 Nm nyomatéka van, tehát sok jót tartogat, ha gondos kezek közé kerül.

Ez is érdekelhet:

Már az egyterűk őse, a Renault Espace is veterán lett

Nemcsak sportautók, kabriók és a múlt luxuslimuzinjai lehetnek veteránok, hanem az első európai egyterű is.

Örökifjú vidámság – a Renault Twingo-sztori

Gondoltad volna, hogy a zseniális Twingo már harmincéves?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az Asus dobja piacra elsőként az AI-laptopok új generációját

Te mit csinálnál, ha ütköznél az autópályán? Ők sétálgatni kezdtek

Leszedették az olasz trikolórt a Fiat Topolinóról, mert nem elég olasz

További cikkeink a témában
Titkos helyek, amiket csak a hajósok ismernek Horvátországban
Hirdetés