Felvillantotta egy tanulmányautó előzetesét a Renault, és az újdonság nem is a formája miatt érdekes, hanem azért, mert hidrogénhajtású. Nem csak elektromos autókból állhat tehát a francia márka jövője.
Most éppen a Megane E-Tech Electric a legnagyobb újdonság a Renault háza táján, egy olyan villanyautó, amit az alapoktól elektromosnak terveztek, és nincs sok köze az eddig ismert Megane-hoz. A crossover stílusú újdonság, amit éppen a héten próbáltunk ki, jól illik a francia gyártó stratégiájába, ami szerint 2025-re kilenc elektromos autót mutatnak be, és 2030-ra a kínálatuk teljesen elektromos autókból áll majd. Vagy mégsem teljesen?
A Renault egy érdekes tanulmányautó előzetesét mutatta meg, az egyelőre név nélküli modellről pedig azt árulta el, hogy hidrogénhajtású.
Nem lehet tudni, hogy ezzel pontosan mire gondoltak, mert nem esett szó a pár márkánál már kapható üzemanyagcelláról, ami az elektromos hajtás számára állítja elő az energiát a hidrogénből, tehát akár olyan belsőégésű motor is lehet benne, amit benzin helyett hidrogénnel kell majd tankolni.
Mégis jönnek a hidrogénautók?
A Yamaha éppen a minap árulta el, hogy a Toyotával közösen egy hidrogénhajtású V8-as motoron dolgozik, és a japán autógyártó pár hónapja már bemutatta a hidrogénnel tankolható GR Yaris prototípusát. A hidrogénmotor nem új ötlet, hiszen a BMW-nél már több mint tizenöt éve építettek egy nagyobb flottát a 7-es sorozatból, aminek a V12-esét hidrogénnel kellett tankolni, de a megoldás jó néhány hátránya miatt végül nem került gyártásba.
Ha valóra válna, a Renault hidrogénautója jól kiegészítené az elektromos hajtású modelleket, ezzel a francia gyártó nem kötelezné el magát egyetlen üzemanyag mellett. A májusban érkező tanulmányautóról nem sok minden derült ki azon kívül, hogy újrahasznosított és újrahasznosítható anyagokból készült, és a koncepciók elmaradhatatlan kelléke, a kamerával helyettesített visszapillantó került rá.
Ez is érdekelhet: