Az autóipar jelenlegi iránya szerint a belsőégésű motorok napjai meg vannak számlálva, de a japánok nem hagyják annyiban, és hidrogénüzeműre alakítva mentenék meg a jövőnek a rajongók kedvencének tartott V8-ast.

Sorra jelentik be az autómárkák, hogy mikortól állnak át a teljesen elektromos hajtású modellek gyártására, de a Toyota inkább abban hisz, hogy a hidrogén is lehet a jövő üzemanyaga. A japánok már a második generációját gyártják a Mirainak, amelynek üzemanyagcellás rendszere hidrogénből állít elő energiát az elektromos motorok hajtására. A hidrogénnek köszönhetően azonban a belsőégésű motorokról sem kellene lemondanunk.

A Toyotának már van hidrogénnel tankolható autója, amit meg is lehet venni
A Mirai üzemanyagcellája a hidrogénből állítja elő a villanymotoroknak szükséges energiát

A Toyota nemrég mutatta be a GR Yaris prototípusát, ami szintén hidrogénhajtású, de ezúttal nem üzemanyagcella hasznosítja a hidrogént, hanem megtartották a sorozatgyártású modell 1,6 literes, turbós háromhengeres motorját, amit benzin helyett hidrogénnel tankolnak. Az üzemanyagellátó és befecskendező rendszer módosításával

a pörgős motorka vígan elvan a hidrogénen, még a 261 lóerős teljesítményét is megtartotta.

A hidrogén gyorsabban ég a benzinnél, ezért a hidrogénnel hajtott belsőégésű motor reakciói fürgébbek, és nem utolsósorban jóval tisztább is az égés. A Toyotánál ezért hisznek benne, hogy az egyébként környezetszennyezőnek ítélt motorokat is meg lehet menteni ezzel a megoldással.

A Yamahával együtt legalábbis már dolgoznak az 5 literes V8-as motorjuk hidrogénhajtású változatán, amiről most elárultak néhány dolgot.
A japán mérnökök a Lexus RC F-ben dolgozó motort vették alapul, ami 457 lóerőre és 520 Nm-re képes.

A hengerfej, a szívócsonk és a befecskendezés módosításával a nyolchengeres erőmű is alkalmas a hidrogénnel való üzemre, a teljesítménye megegyezik a benzinesével, a nyomatéka pedig egy kicsivel nagyobb is lett. Nem tudjuk, hogy mikor kerülhet gyártásba a projekt, de nagyon biztató, hogy a Toyotánál még nem mondtak le teljesen a V8-as motorokról.

Toyota, Yamaha-motorral

Nem ez az első alkalom, hogy a Yamaha és a Toyota összefogott, a legemlékezetesebb alkotásuk a hatvanas években készült. A 2000GT nemcsak a világ egyik legszebb Toyotája, hanem a kétliteres, soros hathengeres motorja miatt is emlékezetes lett. 150 lóerős teljesítménye mai szemmel már nem tűnik soknak, de a maga korában Japán első igazi sportautójává tette a limitált szériás ritkaságot, aminek példányaiért manapság egymillió dollárt is megadnak.

Ez is érdekelhet:

Lexust a pályára! – Lexus RC F Track Edition-teszt

Ha egy autó így néz ki, az vagy nevetséges, vagy kívánatos. Ez a kupé halálkomoly.

Amikor megérkeztek a hidrogénautók Magyarországra

A Toyota és a Hyundai az első magyar hidrogénkút megnyitójára elhozta a Mirait és a Nexót, és odaadták őket az újságíróknak egy-egy rövid, de izgalmas körre.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ez a 978 lóerős Mitsubishi Colt szinte bármelyik szupersportautót megalázza

Szörfdeszkák egy öreg Rollson? Menő!

Mark Zuckerberg egy izmos sportlimuzint vezet a mindennapokban

További cikkeink a témában