Az autóipar jelenlegi iránya szerint a belsőégésű motorok napjai meg vannak számlálva, de a japánok nem hagyják annyiban, és hidrogénüzeműre alakítva mentenék meg a jövőnek a rajongók kedvencének tartott V8-ast.
Sorra jelentik be az autómárkák, hogy mikortól állnak át a teljesen elektromos hajtású modellek gyártására, de a Toyota inkább abban hisz, hogy a hidrogén is lehet a jövő üzemanyaga. A japánok már a második generációját gyártják a Mirainak, amelynek üzemanyagcellás rendszere hidrogénből állít elő energiát az elektromos motorok hajtására. A hidrogénnek köszönhetően azonban a belsőégésű motorokról sem kellene lemondanunk.
A Toyota nemrég mutatta be a GR Yaris prototípusát, ami szintén hidrogénhajtású, de ezúttal nem üzemanyagcella hasznosítja a hidrogént, hanem megtartották a sorozatgyártású modell 1,6 literes, turbós háromhengeres motorját, amit benzin helyett hidrogénnel tankolnak. Az üzemanyagellátó és befecskendező rendszer módosításával
a pörgős motorka vígan elvan a hidrogénen, még a 261 lóerős teljesítményét is megtartotta.
A hidrogén gyorsabban ég a benzinnél, ezért a hidrogénnel hajtott belsőégésű motor reakciói fürgébbek, és nem utolsósorban jóval tisztább is az égés. A Toyotánál ezért hisznek benne, hogy az egyébként környezetszennyezőnek ítélt motorokat is meg lehet menteni ezzel a megoldással.
A Yamahával együtt legalábbis már dolgoznak az 5 literes V8-as motorjuk hidrogénhajtású változatán, amiről most elárultak néhány dolgot.
A japán mérnökök a Lexus RC F-ben dolgozó motort vették alapul, ami 457 lóerőre és 520 Nm-re képes.
A hengerfej, a szívócsonk és a befecskendezés módosításával a nyolchengeres erőmű is alkalmas a hidrogénnel való üzemre, a teljesítménye megegyezik a benzinesével, a nyomatéka pedig egy kicsivel nagyobb is lett. Nem tudjuk, hogy mikor kerülhet gyártásba a projekt, de nagyon biztató, hogy a Toyotánál még nem mondtak le teljesen a V8-as motorokról.
Toyota, Yamaha-motorral
Nem ez az első alkalom, hogy a Yamaha és a Toyota összefogott, a legemlékezetesebb alkotásuk a hatvanas években készült. A 2000GT nemcsak a világ egyik legszebb Toyotája, hanem a kétliteres, soros hathengeres motorja miatt is emlékezetes lett. 150 lóerős teljesítménye mai szemmel már nem tűnik soknak, de a maga korában Japán első igazi sportautójává tette a limitált szériás ritkaságot, aminek példányaiért manapság egymillió dollárt is megadnak.
Ez is érdekelhet: