A Renault Megane Grandtour egy igazi komornyik Boulogne-Billancourt-ből.

Renault Megane Grandtour. Ajtót nyit neked, gondoskodik a parkolásról, figyel helyetted a sávokra és a táblákra, megmasszíroz, miközben a váltogatással sem kell bajlódnod, épp csak sajtszuflét nem süt neked.

Nem kedvelem a kombikat. A szűk belvárosi utcákban rutinozgatni egy "grandiózus rakodóhosszal" rendelkező autóban nem az én világom, a belső tükörben hátratekintve kifejezetten frusztrál, amikor egy metrókocsira emlékeztető hosszúságú csatornát látok magam mögött, de kellemes meglepetés ért, amikor este hazaérve az egyetlen megmaradt parkolóhelyre könnyedén bearaszoltam.

A négykerék-kormányzású futómű szilvuplé, a legjobb dolog, ami egy kombival történhet, különösen, hogy a kombi gyerekkorom óta a Griswald családra emlékeztet. Chevy Chase kellemetlen meglepetései mind elmaradtak, és egész szoros barátságot kötöttünk egy olyan autóval, amiben egy lapra szerelt IKEA Pax gardrób még csúszkálni is képes. Nem túlzás, 2,7 m-es a legnagyobb tárgy, ami még elfér benne, szóval egy lakásfelújításkor akár a kölcsönkért ketteslétrát is szemrebbenés nélkül benyeli.

Ránézésre sem egy rövid darab, de beülve még tágasabbnak érzed

Az egykettes moci ki van hegyezve rendesen, a beletöltött üzemanyag felpezseg, mint egy jó Dom Perignon, és kapaszkodj meg! 130 muskétás pattan lóra a motorháztető alatt.

Igaz, inkább galopp az, mint vágta, de a burzsoá érzés az ülésben átjárja a sofőrt, innen már csak bónusz, hogy még menni is tud, nem csak döcögni. Száguldani? Azt inkább csak mérsékelten, de nincs az az ezerkettes érzésed, hogy behúzva felejtetted a kéziféket. Automata, de a kényelem itt nem ér véget.

Az ülésfűtés az átlagnál sűrűbben elhelyezett fűtőszálaknak köszönhetően nem adja azt a "bevizeltem" érzést, mint más autóknál megszoktuk

Bőrrel kombinált ülésében eldőlve, kartámasz, tolatókamera, és egész combos, tíz hangszórós Bose hifi gondoskodik arról, hogy otthon érezd magad, és ne legyen gondod semmire.

A különböző vezetési módok közül ezúttal nem a piros hangulatvilágítással kombinált sport, hanem a belső teret kékre varázsoló komfort volt a befutó, a programozott masszázsfunkció kifejezetten kellemesen ellazít, ha már hazafelé állsz a pirosnál. Az adaptív sebességszabályozó figyel a sávodban bénázókra, lassít, ha befékeznek előtted és gyorsít, ha az előtted tötymörgő végre úgy dönt, hogy lekanyarodik. Az USB-csatlakozó iPhone-kompatibilis, nem szorulsz a kereskedelmi rádiók kínálatára, és pendrive-ot sem kell rendszeresítened ahhoz, hogy dübörögjön a zene, ha épp úgy tartja kedved.

A kormányra szerelt hangvezérlőt sikerült alaposan elrejteni

Hivalkodás, vagy sem, a Bose az Bose

Az aszimmetrikus kartámasz a kényelmet és a tárolóhelyet kombinálja

A komfort nem csak az elöl ülők kiváltsága

A csomagtartó több mint fél köbméteres

A Multi-sense öt különböző vezetési módot kínál

A Concorde téren a párizsi polgárság biztosan a pirosan derengő, dinamikusabb sport módot választja, miközben ezernyi, íves sávban tolakodik, hogy ne hűljön kis a friss baguette, mire hazaér

Az indításkor előbújó headup-display sem maradt ki a szórásból

Ajánlani bátran merjük a 6,5 milliós Renault-t, ha nem vagy lusta előkapni egy mérőszalagot, és kétszer lecsekkolni a garázsodat, mielőtt besétálnál a szalonba, mert egy mérés nem mérés ugye, a Megane Grandtour teljes hossza pedig 4626 mm. Ha az utcán parkolsz vele, akkor csak szerencse kell, hogy megtaláld a megfelelő foghíjat, és az Easy Assist  indítása átveszi a kormányzást, ha biluxolni kezdesz, vagyis akár a csajod rutintalan haverjaid is képesek lesznek letenni anélkül, hogy

tartalmú Facebook-posztokkal kellene elcsúfítanod az üzenőfaladat.

(Fotók: Tóth István)

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon