Számítottunk rá, hogy a testvérmodell Smart Forfour után a Renault is kijön a Twingo elektromos hajtású változatával. A francia modell még többet is tud nála.
A Twingo új generációja azért is különleges a városi kisautók közt, mert farmotoros, de nem ez az egyetlen érdekessége.
A Renault eleve úgy tervezte, hogy később elektromos hajtású változat is készülhet belőle, sőt, a vele műszakilag megegyező Smart Forfour már csakis elektromos autóként kapható. Most már a Twingóból is van ilyen.
A motorja ugyanaz a 82 lóerőre és 160 Nm-re képes elektromotor, mint a Smartban, ami a hátsó kerekeket hajtja,
és amivel 12 másodperc alatt gyorsul százra, de az ötvenet már 4,2 másodperc alatt eléri. A végsebessége 135 km/óránál korlátozott, egy főként városban használt kisautóhoz ez teljesen elegendő lehet.
A Twingo Z.E. azonban nagyobb akkumulátort kapott, mint a Forfour EQ, 17,6 helyett 22 kilowattórást, éppen akkorát, mint a Zoe első szériája. A feltöltése 7,4 kilowattos töltőről három órába telik, majd
180 kilométert tehetsz meg vele a következő töltésig, de Eco módba kapcsolva akár 215 kilométerre is ki lehet tolni a hatótávot.
A vezetése közben három üzemmód közül választhatsz, amivel az energia-visszatermelés mértékét lehet állítani.
Mivel a Renault már az elején számolt azzal, hogy elektromos lesz a Twingo, az akkumulátort el tudták csomagolni az ülések alá,
az elektromotor pedig a hátuljába került, ezzel a 240 literes csomagtartója éppen akkora, mint a benzinesé.