Na jó, nem biztos, hogy a Teslának rettegnie kell a kínai gyártó új modelljétől, az viszont biztos, hogy a kínai gyártónak ez a célja.

A Xpeng a kínai Dinamikus Trió (copyright by Player) egyik tagja, a Nio és a Li Auto mellett. Ezek a cégek a Teslához nagyon hasonló piaci koncepcióval és az amerikai autós céghez hasonlóan elképesztő tavalyi tőzsdei szárnyalással nagyon izgalmas sötét lovai az autóiparnak

A Xpeng egyelőre egy felső középkategóriás szedánnal (P7) és egy kompakt crossoverrel (G3) van jelen a kínai autópiacon, de most közzétettek a Twitteren pár teaser-képet egy új, kisebb szedánról is, ami szinte biztosan a Model 3 vásárlói közül szeretne elszívni egy kis vásárlóerőt.

Az új modell a G3 műszaki alapjaira épül, viszont laposabb építésével, áramvonalasabb formájával nagyobb hatótávolságra lesz képes. A cég elnöke, Brian Gu azt állítja, a cég zászlóshajójánál kisebb, Toyota Camry méretű kocsi kisebb, de tágasabb a P7 szedánnál és igen fejlett önvezetési képességgel is rendelkezik, melyhez a fedélzeti vezetéstámogatás a kínai Livox lidarjait használja.

A kocsi nagy valószínűséggel követi majd a G3-at a kínai piacon túlra is, hiszen a crossovert már Norvégiában, az elektromos autók paradicsomában is forgalmazzák. Az első 100 Xpenget tavaly decemberben már ki is szállították norvég tulajdonosaiknak. Igazán kíváncsian várjuk a norvég szaksajtó véleményét a Ford Mustang Mach-E és a Tesla Model Y babérjaira törő, de azoknál jóval olcsóbb kínai villany-SUV-ról!

A Xpeng 2020-ban mindössze 27 041 autót adott el, de a cég fejlődési dinamikáját jól mutatja, hogy ebből 12 964 az év utolsó negyedében került kiszállításra.

(Automotive News)

Bemutatónk a Xpeng G3-ról:

Pont a Teslát ne másolták volna le Kínában?

A hasonlóság nem lehet véletlen.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában