Bergmeister névre hallgat a Ruf legújabb koncepciója, amely a hatvanas évek végén készült hegyi versenyautó, a Porsche 909 Bergspyder emlékét eleveníti fel.

A hatvanas évek végén a hegyi versenyekre épült a 909 Bergspyder, minden idők legkönnyebb Porschéje. Az alumínium szerkezetére műanyag karosszériaelemek kerültek, ezért csak 384 kilogrammot nyomott, amihez 275 lóerős motor párosult. Pár éve a Porsche felelevenítette ezt az autót a Boxsterből épített tanulmánnyal, most pedig a Ruf állt elő egy koncepcióval.

A Ruf Bergmeister alapját nem a Boxster, hanem a 911-es adja, annak is a 993-as generációja,

az utolsó léghűtéses széria. A tető nélküli karosszéria, az alacsony szélvédő és a hátsó lökhárító hiánya is a legendás elődjét idézi, akárcsak a jellegzetes fehér és zöld festése. Az együléses ősével szemben a Bergmeister kétüléses, utcai használatra is alkalmas élményautó.

A klasszikus dizájn alatt naprakész technika dolgozik, a Ruf egy 3,6 literes, száraz karteres, turbós hathengeres motort szerelt be, ami 450 lóerőre és 600 Nm-re képes. Az erejét hatfokozatú kézi váltóval lehet továbbítani a hátsó kerekek felé, nem maradt ki az önzáró differenciál sem.

Csak remélni tudjuk, hogy a Ruf limitált szériában gyártásba is adja a Bergmeistert.

Ez is érdekelhet:

Az együléses Porsche Boxster, ami végül nem vált valóra

Pedig lett volna értelme a Bergspydernek.

Az 5 legkönnyebb Porsche, amivel csúcsra vitték a súlycsökkentést

Az öt közül a legnehezebb is kevesebbet nyom, mint egy tonna.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

Hoztunk egy újabb haladó szintű kvízt az autórajongóknak

További cikkeink a témában
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Hirdetés