A modern technikájú, de klasszikus stílusú Porschék sikere kétségtelen, és erre épít a Ruf is, aminek újdonsága a genfi szalon legvágyottabb autója lett nálunk. A német tuningcég a nyolcvanas évekbeli 911-es mintájára, de naprakész technikával készítette el a CTR új generációját.

1987-ben nagyot gurított a Ruf az éppen aktuális Porsche 911 alapjára épülő sportkocsijával. A CTR 3,2 literes, hathengeres bokszermotorja ugyanis 469 lóerőt teljesített, amivel az alig 1150 kilogrammos autó 3,65 másodperc alatt gyorsult százra és a végsebessége meghaladta a 340 km/órát. Ezeket a számokat látva még egyszer nézd vissza az évszámot: 1987. A Ruf CTR gyorsabbnak bizonyult, mint a kor szuperautói, a Porsche 959 és a Ferrari F40.

Nézd meg ezt a videót, és ámulj, hogyan kenik a Ruf CTR-nek a Nürburgringen. Ez egy igazi vadállat, amit valószínűleg már a második kanyarban eldobtunk volna:

A Ruf a következő években még két CTR szériát készített, de egyik sem szólt akkorát, mint az első generáció. Az idei genfi szalonon kiállított prototípus azonban legalább olyan sebességgel ejtette le az állakat, mint legendás elődje. A Yellowbird becenévre hallgató autó ugyanis a németek standján mellé állított ’87-es CTR stílusát idézte, pedig ez egy vadonatúj autó. Szénszálas anyagból készült vázra és alumínium keretre kerültek a karbon karosszériaelemek, amiket retró stílusban formáztak ilyen kívánatosra.

A CTR már akkor is igazi siker lehetne, ha nem lenne erősebb a széria 911-esnél. De az, méghozzá mennyire az!

3,6 literes, biturbó hathengeres bokszermotorja 720 lóerős teljesítmény leadására képes, a legnagyobb nyomatéka 880 Nm. A könnyű anyagoknak köszönheti a Ruf, hogy csak 1200 kilogrammot nyom a kocsi, így 3,5 másodperc alatt van százon, és 9 alatt a kétszázat is eléri. A végsebessége 360 km/óra, és hogy meg is tudjon állni, kerámiafékek kerültek a 19 colos kerekek alá.

A vezetés szűretlen élményét ígéri a Ruf CTR, hiszen a váltója hatfokozatú kézi. A sárga sportkocsi megvette az idei genfi szalon látogatóit, egy csapásra igazi álomautóvá vált. Ahol egy Singer Porsche az elegáns mindennapi autó, ott egy pályás vadulásra kitalált Ruf CTR sem hiányozhat a garázsból. Nem sokat, csak 30 darabot építenek belőle, és azt is 750 ezer eurós áron adják majd.

Neked is az jár a fejedben, vajon honnan lesz 230 millió forintod, mielőtt elfogyna az utolsó darab belőle?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Félelem és reszketés kíséri a Szabó család útját ebben az 1983-as közlekedési oktatófilmben

További cikkeink a témában