Klasszikus vezetési élmény és modern autóépítési technikák tökéletes ötvözete a Ruf SCR, mely igazi kincs a sportautók között.

Történelmi pillanat volt az, amikor a Yellow bird-nek nevezett sárga Ruf CTR 1987-ben mindennél gyorsabban szaladt körbe a Nürburgringen, a leginkább Porsche 911-esnek látszó sportautónak 8 perc és 5 másodperc kellett ahhoz, hogy maga alá rántsa a világ legveszélyesebb versenypályáját. A Porschékkal foglalkozó vállalat története ennél sokkal régebbről indul, mégis a nyolcvanas években mutatták meg igazán, hogy mire képesek.

Nagy durranás volt a Ruf SCR is, melyet könnyű karbon karosszériája és harapós motorja tesz remek sportautóvá.

Varázslatos módon ezért az autóért egyetlen régi vagy új Porsche sem adta az életét, ez nem olyan átalakított gép, mint a kaliforniai Singer Vehicle Design autói, melyekhez a felfoghatatlanul sok pénz mellé még egy 964-est is fel kell áldozni. Az SCR pillekönnyű karbon karosszériáját a Ruf fejlesztette, méghozzá integrált bukócsővel, hogy esztétikus és biztonságos legyen. Ezért aztán hiába olyan vékonyak a tetőoszlopai, mint egy régi autónak és az arányai is tökéletesen hozzák a G-modellek megjelenését, ez valójában egy nagyon biztonságos autó.

Hetven darab SCR készült a Rufnál, ezek közül a médiában szereplő autó volt az első, ez a szövegkiemelő filc színű volt a második legyártott példány. A 2022 októberében forgalomba helyezett Rufban 11 ezer kilométer van, ebből 4900-at maga a gyár tekert bele tesztelés céljából.

Tizenkét másodperc sem kell a Ruf SCR-nek ahhoz, hogy álló helyzetből 200 km/órás sebességre gyorsuljon.

Ez itt még csak nem is a turbós CTR, hanem a szívómotoros SCR, és tagadhatatlanul nagyon éles sportautó. Az 1250 kilogrammos autót egy 4,0 literes, hathengeres, vízhűtéses bokszermotor repíti, melynek alapjait a híres Mezger-motor adja. 510 lóerejét 8270-es fordulaton adja le, csúcsnyomatéka pedig 5760-as fordulatnál 470 Nm. Hozzá a ZF-től származó hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik és hátsókerék-hajtás. Ezzel az SCR 3,6 másodperc alatt futja meg a százas sprintet és 320 km/óra a végsebessége.

Igazán különleges összeállítás az első vásárló Ruf SCR-e, aki az élénk árnyalat mellé barna szarvasbőrrel és mintás szövettel kárpitozott utasteret rendelt a több mint 650 ezer eurós sportautóba. A karbon kagylóülések fejtámláján Bajorország körvonalát, egy hegyet és egy szarvast hímeztek.

Ez is érdekelhet:

A kék Porsche meseszerű története

Alois Ruf és első Porschéjának sztorija.

Legendás versenyautót idéz meg a legújabb Ruf Porsche

A valaha készült legkönnyebb Porsche emlékét eleveníti fel a tető nélküli Ruf.

A Ruf valaha készült legerősebb autója az új CTR3 Evo

Nem egy Porschéből készült, de a Porsche ihlette a Ruf új szuperautóját.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

Ezekből a fotelekből még nagyobb élmény filmet vagy meccset nézni

További cikkeink a témában