Jobban preferálja az igazit.

Carlos Sainz, a Toro Rosso spanyol pilótája nem látja értelmét annak, hogy virtuális Safety Car (VSC) fázisok legyenek a Forma-1-ben, sokkal inkább látja értelmét az igazi biztonsági autónak. Szerinte ugyanis a VSC csak a vezető pilóta számára előnyös.

A virtuális biztonsági autót a Maláj Nagydíjon három alkalommal is „beküldték”. Sokak szerint sokkal igazságosabb, mint a sima biztonsági autó, mert ott a pilóták közötti különbség a nullájára csökken, ami nem igazságos a jobb pozíciót kiharcoló versenyzők számára. Sainz szerint azonban esélyt kéne adni a középmezőnyben versenyzőknek is a jobb eredményekre.

„Az én véleményem az, hogy a VSC fázisok egy kicsit értelmetlenek, nem szeretem, és nem élvezem a vezetést ilyen korlátok között. Azért, mert ha középmezőnyben versenyzel, akkor szereted a biztonsági autót, ugyanis kicsit összehúzza a mezőnyt és van esélyed kiharcolni egy jobb helyet.”
„Vannak, akik ezt a fázist is a javukra tudják fordítani, játszanak a gumik melegítésével, de szerintem nem erről kéne szólnia, hanem a biztonságról. Nem tetszik ez az újítás.”

„Ha mondjuk élversenyző lennék, akkor lehet tetszenek, de így, hogy a középmezőnyben vagyok, nem tartom jó dolognak. Voltam már több szériában is versenyző, és ott is van, hogy 10 másodperces előnyt szerzel, aztán bejön az igazi Safety Car és újra meg kell küzdened az előnyödért.”

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában