Első pillantásra egy alaposan megvadított Land Rovernek néznéd ezt a fantasztikus terepgépet, pedig teljesen egyedi építésű, és utcai használatra is alkalmassá tett járműről van szó, amelynek a teljesítménye is elképesztő.
A kaliforniai Scarbo Vintage műhelye klasszikus autók modernizálásával foglalkozik, de most egészen más fába vágták a fejszéjüket. Az SV Rover csak első pillantásra emlékeztet a klasszikus Land Rover Defenderre, valóban annak a stílusa ihlette a szénszálas anyagból és alumíniumból épített karosszériáját, de egy acélvázas szerkezetre készült, teljesen egyedi konstrukcióról van szó, egészen hihetetlen paraméterekkel, és másfél millió dolláros árcédulával.
A középmotoros terepgép vásárlója választhat, hogy kompresszoros amerikai V8-as benzinmotort kér 1115 lóerővel,
vagy a tisztán elektromos hajtást választja 1020 lóerős teljesítménnyel. A benzines modellnél nyolcfokozatú automata váltó osztja el a hajtást mind a négy kerék között, felező fokozat és zárható differenciál is rendelkezésre áll, de gombnyomásra hátsókerék-meghajtásra is lehet kapcsolni, az összkerék-kormányzás széria, a benzintank közel 250 literes.
Az SV Rover minden részletét a tereprali-versenyautók ihlették,
így a nyomórudas felfüggesztésnek elképesztően nagy, 75 centiméteres a rugóútja, míg a hasmagasságot és a csillapítást légrugózás állítja, a megállásról pedig a Brembo karbon-kerámia fékrendszere gondoskodik. Nem gondoltuk volna, de az SV Rover egyes országokban közúton is használható, puritán utasterébe 12,3 colos műszeregység és 12,8 colos érintőképernyő került, Recaro kagylóülésekkel.
Ez is érdekelhet: