Az alapításának nyolcvanadik évfordulóját már nem biztos, hogy hagyományos autógyártóként ünnepelheti a Seat. Az autópiac gyökeres átalakulása vezet oda, hogy 2030-tól új feladatot kaphat a spanyol márka.

1950-ben alapították a Seatot, a márka neve a spanyol autógyártó társaság rövidítése. A következő évben készült el a barcelonai gyár, ahonnan 1953-tól gördültek ki a Fiat licence alapján gyártott modellek, többek közt a 600-ast és a nálunk Zsiguliként ismert 124-est is készítették. 1980-ban döntöttek úgy, hogy megszakítják a kapcsolatot a Fiattal.

Nagy utat tett meg a Seat az első autójától, a Fiat-alapú 1400-astól
1969-ben jelent meg a Seat 124-esre épülő 1430, ami a Fiat 125-ös fényszóróit és műszerfalát kapta
Harminc éven át Fiat-alapú modelleket gyártott a Seat, a Ritmo utáni Ronda (a jobb felső sarokban) már az önálló korszakot jelezte előre

A Volkswagennel 1982-ben kötöttek együttműködést,

a német konszern a nyolcvanas évek folyamán egyre nagyobb részesedést szerzett a Seatban,

majd ’90-re teljes tulajdonosa lett a spanyol márkának. A modelleket ekkor már spanyol városok és szigetek után nevezték el, mint az Ibiza, a Malaga vagy a Marbella.

Sokan kedvelték ezt a korszakát a Seatnak a sportos Ibizákkal, Leonokkal, Alteákkal és a praktikus Alhambrával
A kép elkészülte óta már generációt váltott a Leon, frissült az Arona és az Ateca is, de valószínűleg így ismerhetjük utoljára a Seatot

A konszern sportos márkájának szánt Seat sikeres korszakában olyan típusok vezették az eladásokat, mint a Cordoba és a Toledo, vagy az Altea és a Leon. Bár jelenleg több szabadidő-autójuk is van, mint az Arona, az Ateca és a Tarraco,

a sportrészlegből önállóvá vált Cupra márka egyre népszerűbb lett, és hamarosan átveheti a Seat helyét.

Már az is erre utal, hogy a Seatnak jelenleg nincs teljesen elektromos hajtású modellje, a Mii Electric ugyanis csak néhány piacon, rövid ideig volt kapható. A Born még Seatként jelent meg, de Cupra néven került piacra, és a Seat jövőbeli terveiben sem szerepel elektromos autó. A martorelli üzemben 2025-től négy elektromos autó készül majd, de egyik sem lesz Seat.

Az Aronával, Atecával és Tarracóval jelenleg három méretben is kínál szabadidő-autót a Seat, de ez nem elég a sikerhez
A jövőben saját autók helyett elektromos robogókat, rollereket, car sharing járműveket gyárthat a Seat

Úgy tudni, hogy jelenleg az Ibiza, az Arona és a Leon megújult változatán dolgozik a Seat, míg az Ateca és a Tarraco idővel lekerül a kínálatból. 2030-ig gyártanak majd belsőégésű motorral szerelt és plug-in hibrid modelleket, ezt követően pedig a Volkswagen-csoport mobilitási szolgáltatójává válhat a Seat, a sokak által kedvelt sportos hagyományait a Cupra viszi tovább.

Ez is érdekelhet:

Hola, hola, mondhatod az új Seatoknak, és szót fogadnak

Spanyol nyelvlecke a megújult Ibizában és Aronában.

A Formentor lesz az első Cupra, ami már nem Seat

Sportos crossover, akár zöld rendszámmal is.

A Seat is megcsinálta a saját elektromos városi autóját

Városban szaladgálni lenne ideális a Minimó.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés