A Shelby eleve az izmosabb Mustangokat jelöli immár fél évszázada, és a legújabb GT500 pedig minden eddiginél dögösebbre sikerült, a 700 lóerős V8-assal a Ford történelmének legerősebb sportautója lett.
Carroll Shelby volt az ember, aki még ütősebbé faragta a Ford Mustangokat, és 1967-ben készült el a GT350-nél is erősebb GT500-zal, amit 7 literes V8-as motorral szereltek, és a Le Mans-i futamon szerzett tapasztalatokat is felhasználták az építésénél. A típus mindig is a Mustang legextrémebb változatát jelölte, nincs ez másként a legújabb modellnél sem.
Az új Shelby GT500-at ránézésre is szétfeszíti az erő,
az agresszív hűtőmaszkja és a kiszélesített karosszériája kétséget sem hagy felőle, hogy ez a Mustangok csúcsa. A karosszériája nem véletlenül lett ilyen izomtól duzzadó, hiszen kell a hely a 20 colos, szénszálas anyagból készült, hátul szélesebb kerekeknek, és kell a hűtés a motornak is.
A Fordnál büszkén hirdetik, hogy az új GT500 a márka eddigi legerősebb közúton is használható autója, ebben a GT-t is felülmúlja.
Az 5,2 literes V8-as motorjára egy Roots kompresszort szereltek, amivel kereken 700 lóerő a teljesítménye. Az erejét hétfokozatú duplakuplungos váltóval lehet beosztani, ami gyorsabban kapcsol, mint bárki más.
A Mustang ezzel szédületes gyorsulásra képes, 3,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órát,
és az amerikai rajongóknak még fontosabb adat, hogy 11 másodpercen belül tudja le a negyedmérföldes távot. Ha meg kell állni, akkor az amerikai izomautók közt a legnagyobb, 420 mm átmérőjű tárcsákat harapnak a Brembo fékek.
Shelby GT500-ként is minden megvan benne, amiért a Mustangot imádni lehet,
a különböző vezetési módok és a gumifüstölést lehetővé tevő funkció is. Az utastérben ott a 12 colos színes képernyős műszeregység és a 12 hangszórós B&O Play hifi, a feláras Recaro kagylóüléseket és az utastér többi részét pedig velúrral vonták be.