Mit csinál egy autógyártó formatervezője szabadidejében? A Škoda dizájnerei az utóbbi időben klasszikus modellek modern feldolgozását álmodják meg, és most a márka egyik legritkább autóját, a hatvanas évek szocialista kupéját gondolták újra.
Láttunk már egy pár meredek ötletet a Škodától, ha tanulmányautóról van szó, és most épp a márka egyik legritkább, mára szinte elfeledett autóját, a hatvanas évek szocialista luxuskupéját, az 1000 MBX-et gondolták újra. Az eredmény egy olyan dögös elektromos tanulmány lett, amire simán befizetnénk, ha valóra válna.
A Škoda klasszikus modelljeit feldolgozó sorozatában volt már mindenféle típus, de ez az újragondolt 1000 MBX mindent visz.
Az eredeti egy farmotoros, B-oszlop nélküli kétajtós kupé volt, amiből alig több mint 2500 darab készült, szóval igazi ritkaság. A modern verzió megőrizte a karaktert, de kapott egy csavart.
Az eredetihez hasonlóan az új 1000 MBX is egy 2+2 üléses kupé, a Škoda legújabb dizájnirányzata szerinti formával, és persze B-oszlop nélkül. De mivel egy tanulmányautóról van szó, hozzácsaptak még két ajtót, amik hátrafelé nyílnak. A koncepció ettől még megőrizte az eredeti alakját, de könnyebben lehet beszállni hátra.
Formája egyszerre sportos és barátságos, az orrán lévő LED-csík pedig legalább annyira utal a klasszikus előd króm hűtőmaszkjára, mint a legújabb Škodák arculatára. A legdurvább ötlet azonban hátul van, hiszen az újragondolt 1000 MBX-nek
nincs hátsó szélvédője, a középen lévő „uszonyban” egy kamera figyeli a mögöttes forgalmat.
Mivel a Škodát a praktikus autóiról ismerjük, a koncepció belső tere is tele van érdekes ötletekkel.
Mivel elektromos autónak álmodták meg, ezért a padlója teljesen sík, ennek köszönhetően egy kényelmes, egybefüggő pad került előre, a műszereket üveglapra vetítik, középkonzolt pedig elfelejthetjük. Az igazi meglepetés azonban hátul van.
A két hátsó ülés felhajtható, mint a moziszékek, és ha ezt megteszed, akkora rakteret kapsz, ahová simán befér egy kerékpár, vagy bármi más sportszer. A jövő 1000 MBX-e itt lesz egyszerű stílusgyakorlatból egy praktikusan használható autó, amire szívesen befizetnénk, annyira eltér mindentől, amit ma az új autók kínálnak.
De nem tehetjük, mert akár az újragondolt 110 R Coupé vagy a modern idők Favoritja, a Škoda ezen tanulmánya is csak virtuálisan létezik, és nem is lesz belőle más.
Ez is érdekelhet:











