Nem gondoltuk volna, hogy egyszer a Favorit ad majd ihletet egy modern autóhoz, de miért ne, hiszen ez a modell segítette át a Škodát a nehéz időkön, elindítva a cseh márka jelenlegi sikertörténetét.

A nyolcvanas évek végén úgy vártuk a Škoda új modelljét, mint a megváltót, ami véget vet neki, hogy a márka egyszerűen benne ragadt az addigra elavult farmotoros autók korszakában. Bertone által tervezett formájával, korszerű felépítésével és elérhető árával a Favorit a rendszerváltás idejének racionális autója lett, és bár nem futott be hosszú karriert, mégis megalapozta azt, amiből a Škoda máig tartó sikertörténete megszülethetett.

Bemutatása óta csaknem négy évtized telt el, így mára a Favorit is lehet az ihlet forrása egy modern tanulmányautóhoz.

A Škoda formatervezői időnként elővesznek egy típust a márka gazdag történelméből, hogy modern köntösben gondolják újra, és ezúttal Ljudmil Slavov töltött el mintegy 120 órát a szabadidejében azzal, hogy a Favorit újraértelmezését megalkossa, az eredmény pedig egészen elgondolkodtató lett.

Mint mondja, tulajdonképpen már az eredeti Favorit is megfelelt a Škoda jelenlegi Modern Solid dizájnirányzatának a korszerű, lényegre törő vonalaival, egyszerűen érthető felépítésével. Mivel abban az autóban még mindennek volt funkciója, ezért a Simply Clever elveket is magáénak tudhatja.

A tömbszerű forma adott volt, a dizájner mégis sokat gondolkodott rajta, hogyan örökítse át a jövőbe a Favorit kockaforma arcát.
Azt mondják, hogy a fényszórók annak idején még a Bertone stúdiónak is feladták a leckét,

hiszen egy olyan egyszerű formájú lámpát kellett tervezni az autóhoz, amit az akkori csehszlovák ipar is le tudott gyártani. A modern értelmezés ennek már csak a körvonalait tartotta meg a nappali menetfényhez, míg a fényszóró felülete különféle fénymintákat képes megjeleníteni, amikor a tompított vagy távolsági fényszóró éppen nincsen használatban.

Mi mással, mint elektromos hajtással képzelték el a jövő Favoritját, és az enyhén magas karosszéria alatt még lenne is helye az akkumulátornak. A hátsó lámpák és a márkafelirat inkább a jelen Škodáit idézi, a nagyméretű kerekek és a középről nyíló ajtók pedig igazi tanulmányautós elemek. Mivel csak dizájngyakorlat, ezért nincs esély a jövő Favoritjának megvalósulására, pedig a Škoda olcsó, elérhető elektromos autója lehetne belőle.

Ez is érdekelhet:

A csehszlovák forradalom autója – Škoda Favorit

Csehszlovákiában és a Škodánál egyszerre zajlott komoly korszakváltás.

Így indult az Octavia és a Felicia sikertörténete

Amerikai szépségkirálynővel reklámozták a csehszlovák kabriót.

A Skoda egyik legőrültebb autója volt a Felicia Fun

A kabrióvá alakítható pick-up igazi ritkaság.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
31% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
69% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.