Nem gondoltuk volna, hogy egyszer a Favorit ad majd ihletet egy modern autóhoz, de miért ne, hiszen ez a modell segítette át a Škodát a nehéz időkön, elindítva a cseh márka jelenlegi sikertörténetét.

A nyolcvanas évek végén úgy vártuk a Škoda új modelljét, mint a megváltót, ami véget vet neki, hogy a márka egyszerűen benne ragadt az addigra elavult farmotoros autók korszakában. Bertone által tervezett formájával, korszerű felépítésével és elérhető árával a Favorit a rendszerváltás idejének racionális autója lett, és bár nem futott be hosszú karriert, mégis megalapozta azt, amiből a Škoda máig tartó sikertörténete megszülethetett.

Bemutatása óta csaknem négy évtized telt el, így mára a Favorit is lehet az ihlet forrása egy modern tanulmányautóhoz.

A Škoda formatervezői időnként elővesznek egy típust a márka gazdag történelméből, hogy modern köntösben gondolják újra, és ezúttal Ljudmil Slavov töltött el mintegy 120 órát a szabadidejében azzal, hogy a Favorit újraértelmezését megalkossa, az eredmény pedig egészen elgondolkodtató lett.

Mint mondja, tulajdonképpen már az eredeti Favorit is megfelelt a Škoda jelenlegi Modern Solid dizájnirányzatának a korszerű, lényegre törő vonalaival, egyszerűen érthető felépítésével. Mivel abban az autóban még mindennek volt funkciója, ezért a Simply Clever elveket is magáénak tudhatja.

A tömbszerű forma adott volt, a dizájner mégis sokat gondolkodott rajta, hogyan örökítse át a jövőbe a Favorit kockaforma arcát.
Azt mondják, hogy a fényszórók annak idején még a Bertone stúdiónak is feladták a leckét,

hiszen egy olyan egyszerű formájú lámpát kellett tervezni az autóhoz, amit az akkori csehszlovák ipar is le tudott gyártani. A modern értelmezés ennek már csak a körvonalait tartotta meg a nappali menetfényhez, míg a fényszóró felülete különféle fénymintákat képes megjeleníteni, amikor a tompított vagy távolsági fényszóró éppen nincsen használatban.

Mi mással, mint elektromos hajtással képzelték el a jövő Favoritját, és az enyhén magas karosszéria alatt még lenne is helye az akkumulátornak. A hátsó lámpák és a márkafelirat inkább a jelen Škodáit idézi, a nagyméretű kerekek és a középről nyíló ajtók pedig igazi tanulmányautós elemek. Mivel csak dizájngyakorlat, ezért nincs esély a jövő Favoritjának megvalósulására, pedig a Škoda olcsó, elérhető elektromos autója lehetne belőle.

Ez is érdekelhet:

A csehszlovák forradalom autója – Škoda Favorit

Csehszlovákiában és a Škodánál egyszerre zajlott komoly korszakváltás.

Így indult az Octavia és a Felicia sikertörténete

Amerikai szépségkirálynővel reklámozták a csehszlovák kabriót.

A Skoda egyik legőrültebb autója volt a Felicia Fun

A kabrióvá alakítható pick-up igazi ritkaság.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen autóvezető vagy? Bírod a modern technológiákat? Tudd meg ebből a kvízből!

Akár 310 km/órával is száguldhat a 650 lovas Bentley Bentayga Speed

Fél percig tartott az F1 egyik legkellemetlenebb jelenete

További cikkeink a témában
A sportesemény, ami egyszerre fáj, felemel és függővé tesz
Hirdetés