Már a nevével is azt mutatja a Vision O, hogy az Octavia jövőjét vetíti előre vele a Škoda. Sokat kell még várnunk rá, de nem marad meg tanulmányautónak, sorozatgyártásba kerül a csehek dögös és praktikus elektromos kombija.

Sokak számára az Octavia Combi jelenti a tökéletes családi autót, már több mint 25 éve töretlenül népszerű a típus, amihez időközben a Superb Combi is csatlakozott, hogy erős szereplővé tegye a Škodát a kombik kategóriájában. Miközben a gyártók egyre inkább a szabadidő-autók felé mozdulnak, és a kombik lassan eltűnnek a piacról, a Škoda éppen egy ilyen típus koncepcióját mutatta be, csak éppen az elektromos autók között.

Még a Škoda legújabb dizájnját ismerve is kissé meglepő lehet a Vision O formája,

hiszen egy lépéssel még tovább gondolták hozzá a Modern Solid filozófiát, amit az új Elroq és a megújult Enyaq is visel. A hagyományos hűtőmaszknak már a nyomát sem találjuk, helyette teljes szélességben húzódnak a fényszórók, megvilágított Škoda felirattal elöl és hátul is. A klasszikus szárnyas emblémát itt már a kerekeken sem találjuk meg.

Szokni kell az arcát, de jobban megnézve az arányai teszik igazán dögössé a Škoda elektromos kombiját.

4,85 méter hosszú, 1,95 méter széles és 1,5 méter magas, amivel az Octavia és a Superb között helyezkedik el, és valamivel kisebb a konszern másik elektromos kombijánál, a Volkswagen ID.7 Tourernél. A karosszéria színére fényezett, cápauszony-formájú ablakoszlopával és döntött hátsó szélvédőjével lesz igazán dögös a forma.

Nagy figyelmet fordítottak az aerodinamikára, ezért karcsúak a visszapillantók, a karosszériába simulnak a kilincsek, és még az ablaktörlőlapátokat is elrejtették. A belseje annyira letisztult, amennyire csak lehet, a kétküllős kormánykerék és a középső érintőképernyő mellett hagyományos gombokat és telefontöltős középkonzolt is találunk, míg

a műszerfal helyét a Horizon Display nevű, 1,2 méter széles kijelző veszi át a szélvédő tövében.
Nem maradnak el a Simply Clever megoldások sem, az eddig ismert ötletek mellé pedig újakat találtak ki a Škodánál,

például a kivehető Bluetooth hangszórót vagy a csomagtartóban lévő hűtőszekrényt, és mind a négy ajtóból esernyőt lehet előhúzni. Csomagtere a kategóriájához méltó, 650 literes, a hátsó ülések ledöntésével 1700 literesre bővíthető, és praktikus részlet, hogy az autó mindkét oldalára került töltőcsatlakozó.

Bár a neve egyértelműen arra utal, hogy a Vision O az elektromos Octavia Combi előfutára, még nem fogja azonnal leváltani a népszerű kombit.

Pár évnél ezúttal egy kicsit többet kell várnunk rá, a Škoda szerint ugyanis csak a 2030-as években kerül gyártásba. A tanulmányautó ugyanakkor jól mutatja, mire számíthatunk, még ha több részlete, például a hátrafelé nyíló ajtók valószínűleg nem is válnak valóra belőle.

Ez is érdekelhet:

Újabb képeken a Škoda leendő legolcsóbb elektromos autója

A sorozatgyártáshoz közelítve újabb képeken mutatják meg az Epiqet.

Új arcot kapott, még jobb autó lett a Škoda Enyaq

Szokjunk hozzá, hogy mostantól ilyenek lesznek az új Škodák.

Vezettük: Škoda Elroq, a mindennapok hőse

Mallorcán próbáltuk a Škoda Elroqot, és az Enyaq kistestvére mindent tud, amit a nagy, de sokkal kedvezőbb áron.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink
A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
9% Piastri
1% Russell
10% Egy másik versenyző