Számítottunk rá, hogy a kompakt Elroq után hamarosan a Škoda nagyobb elektromos autója is megkapja a cseh márka új arculatát, és a most leleplezett ráncfelvarrás nem csupán a külsőre szorítkozott, mert áramvonalasabb, és ezzel hatékonyabb is lett az Enyaq.

Négy évvel ezelőtt érkezett meg a Škoda első eleve elektromosnak tervezett autója, és az Enyaq rövidesen az európai piac egyik legnépszerűbb villanyautója lett, az eltelt idő alatt több mint 250 ezer példányt adtak el belőle. Nem sokkal a bemutatása után új arculatot is villantott a Škoda, és számítani lehetett rá, hogy a gyártásban lévő modellek közül az Enyaq is megkapja ezt a dizájnt, ami szakít a benzinesnek tervezett autók hagyományos hűtőmaszkjával.

Már akkor sem volt titok, hogy új arcot kap az Enyaq, amikor a Škoda életnagyságú autószobrokkal mutatta meg nekünk, hogy mire számíthatunk tőlük a következő években. Oliver Stefani, a márka vezető dizájnere el is árulta a Playernek, hogy a megújult Enyaq gyakorlatilag készen van, de egy kicsit még várnak a bemutatójával, hiszen csak nemrég vezették be a típust. Most azonban a naptár szerint is eljött az ideje a ráncfelvarrásnak.

Modern Solid

Mivel az első Škoda, ami megkapta ezt a Modern Solid névre keresztelt arculatot, az Enyaq kisebb testvérének tekinthető Elroq volt, ezért nem meglepő, hogy ezt az arcot szabták rá az Enyaq és az Enyaq Coupé elejére is. Nincs már hagyományos hűtőmaszk, a szűkre szabott menetfények közé fekete sáv került, ahová az érzékelőket és kamerákat rejtették, illetve egy látványos fényfüzért, a fényszórók pedig egy szinttel lejjebb világítanak.

Csak a kerekek közepén találjuk meg a márka klasszikus emblémáját, a megújult Enyaq orrára Škoda felirat került,

akárcsak az új kormánykerék közepére. Hátulról nézve nem sokat változott az autó, csak a lámpák fényén igazítottak, ahogyan a többféle hangulatú közül választható berendezés is ismerős lehet, ezeket az utóbbi időben már aktualizálta a Škoda. Újdonság az Olibo zöld metálfényezés, ami elég jól áll az Enyaqnak.

600 kilométer hatótáv

Még csak egy éve annak, hogy a Škoda alaposan felfrissítette az Enyaq műszaki tartalmát, ezért a lemezek alatti technika ezúttal nem változott. A kínálatban továbbra is a 60, 85 és 85X modellek közül lehet választani, az előbbi 204 lóerős motorja a hátsó kerekeket hajtja, az akkumulátora 63 kilowattórás, míg az utóbbi kettő egyformán 286 lóerős, hátsó- vagy összkerék-meghajtású, 82 kilowattórás akkumulátorral.

Új arcának haszna is van, hiszen áramvonalasabb lett tőle az Enyaq. Az alapmodell légellenállási együtthatóját 0,264-ről 0,245-re mérsékelték, míg az Enyaq Coupé esetén a Cw-érték 0,234-ről 0,225-re csökkent, jelenleg ez a Škoda legáramvonalasabb autója. Az aerodinamika pedig a hatótávot is növelte, az Enyaq 60 legalább 437 kilométert, de az Enyaq Coupé 85 akár 596 kilométert is megtehet egy feltöltéssel, még az összkerekes modell hatótávja 559 kilométer.

Bővült a szériafelszereltség

A 11 kilowattos tölthetőség nem változott, egyenáramú villámtöltőnél azonban legalább 135, de akár 175 kilowattal is lehet tölteni az Enyaq különféle változatait. Bővült a szériafelszereltség, mostantól nem kell felárat fizetni a háromzónás klímáért, a kulcsnélküli rendszerért, az ülésfűtésért és a fűthető kormánykerékért sem. A hőszivattyú azonban feláras, a további opciók közt head-up displayt, panorámatetőt, vonóhorgot és hátsó ülésfűtést is találni.

Megújult az autóhoz köthető MyŠkoda okostelefon-alkalmazás, amivel még több funkciót lehet a távolból vezérelni, ezen kívül az Enyaq képes megjegyezni és visszajátszani akár 50 méter hosszú parkolási manővereket, és telefonos távirányítású parkolásra is lehetőség van.

Tágas utastere, 585 literes csomagtartója és Simply Clever ötletei továbbra is az egyik legnépszerűbb elektromos autóvá tehetik a megújult Škoda Enyaqot.

Ez is érdekelhet:

Még jobb elektromos autó lett a megújult Škoda Enyaq

Az osztrák télben vezettük a piac egyik legjobb elektromos családi autóját.

Finnországba mentünk elektromos autóval, hogy neked már ne kelljen

4500 kilométert és 8 napot töltöttünk autóban, hogy kijussunk Tamperébe, és megnézzük a magyar válogatottat a finnországi hokivébén. Mindezt az elektromos Škoda Enyaqkal.

Vezettük: Škoda Elroq, a mindennapok hőse

Mallorcán próbáltuk a Škoda Elroqot, és az Enyaq kistestvére mindent tud, amit a nagy, de sokkal kedvezőbb áron.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ilyen a „havas mindfulness”, avagy 5+1 út a belső békéhez télen

A Red Bull szerint a Ferrari pilótái sok gondot okozhatnak saját csapatuknak

Villámlik, nem mennydörög – Maserati Grecale Folgore-teszt

További cikkeink a témában
Luxus ízek, felejthetetlen pillanatok – Így válassz tökéletes szeszes italt karácsonyra
Hirdetés