Szakít az autóipari trendekkel a Slate, hiszen nem minél nagyobb kijelzőt, high-tech extrákat és felesleges teljesítményt kínál, hanem egy egyszerű, megfizethető és személyre szabható járművet. A Slate elektromos pick-upként mutatkozott be, de SUV-t is lehet építeni belőle.
Az Amazon vezére, Jeff Bezos által támogatott amerikai Slate forradalmasítaná az elektromos autók, de mindenekelőtt az új autók piacát azzal, hogy egy egészen egyszerű alapmodellt kínál, amit a vásárlók kedvük szerint alakíthatnak, akár a vásárlás után is. A kétüléses, szimpla kabinos elektromos pick-up alapára 20 ezer dollár alatt maradhat, miközben az Egyesült Államokban egy Nissan Leaf is legalább 28 ezer dollárba kerül.
A 4,43 méter hosszú Slate alapmodelljében a hátsó kerekeket 204 lóerős elektromotor hajtja,
az 52,7 kilowattórás akkumulátorral pedig 240 kilométer a hatótávja. Akinek ez nem lenne elég a napi ingázásra, annak egy nagyobb, 84,3 kilowattórás akkucsomag is elérhető, ami 380 kilométerre növeli a hatótávot. A Slate pedig még több célra lesz használható a jövőben, ha megérkezik a kétmotoros, összkerék-meghajtású változata.
Mit kapnak a vevők 20 ezer dollárért, ami körülbelül hétmillió forintnak felel meg?
Csak egy kis képernyőt a műszerfalra, még az ablakokat is kézzel kell letekerni. De a Slate nem a fapados alapmodellről szól, hanem arról, hogy ehhez mindenki saját maga választhatja meg azt, amire tényleg szüksége van. Az opciók közt vannak az elektromos ablakemelők, az ülésfűtés és az érintőképernyős fedélzeti rendszer.
Sőt, nem kell megelégedni a platós felépítménnyel, a Slate hátsó része ugyanis eltávolítható, és szabadidő-terepjárót lehet építeni belőle,
hátsó ülésekkel az utastérben. A Slate ennél is tovább megy, hiszen olyan ökoszisztémát tervez, ahol a felhasználók tervezhetnek és oszthatnak meg egymással 3D nyomtatóval készült kiegészítőket. Bár a gyártása még odébb van, a Slate ötlete forradalmasíthatja az új autók piacát.
Ez is érdekelhet:












