Európában alig ismert, de a tengerentúlon a mai napig kultikus terepjáró a Scout, ami most múltidéző formával, de modern technikával támadt fel. Arra nem számítottunk volna, hogy éppen a Volkswagen nevéhez fűződik a visszatérése.
A huszadik század legelején alapították az International Harvestert, amit IH néven ismerhetsz mezőgazdasági gépek és haszonjárművek gyártójaként. A traktorok, kombájnok és teherautók mellé pedig egy terepjárót is felvettek a kínálatba a hatvanas években, ez volt a Jeep ellenfelének szánt Scout, a későbbi SUV-k előfutára.
Európában szinte ismeretlen, de az Egyesült Államokban szívesen gondolnak vissza rá,
ezért is foglalkoztatta annyira az amerikaiakat, amikor a Volkswagen bejelentette, hogy visszatér a Scout. A német márka akkor szerezte meg a név használatának jogát, amikor felvásárolta az azt birtokló Navistar teherautógyártót.
Azt találták ki, hogy Scout néven új márkát alapítanak, ami elektromos terepjárókat fog gyártani,
és most be is mutatták az első két modellt. A Scout Traveler egy SUV, a Scout Terra pedig egy pick-up lesz, és bár nagyon hasonlónak tűnnek, az utóbbi még nagyobb egy kicsit, a platójára legalábbis 1,7 méter hosszú tárgyak is felférnek.
Retró stílusukat nagyon eltalálták, a visszatérő Scout éppen úgy képes megszólítani a klasszikus terepjárók rajongóit, mint az új Ford Bronco.
A két modell ráadásul a hagyományos terepjárók receptje szerint alvázas felépítésű, hátul merev tengellyel, mégis a jövőbe mutat, hiszen két elektromotor hajtja mind a négy kereket.
Nem árulták el a teljesítményét, de azt igen, hogy a maximum nyomatéka 1300 Nm, amivel 3,5 másodperc alatt képes nulláról százra gyorsulni, és ez legalábbis impresszív egy alvázas terepjárótól. A Traveler ugyanakkor 3,2 tonnát vontathat, míg a Terra esetén ez az érték a 4,5 tonnát is eléri, ami végtére igazi munkagéppé teszi.
Gyári adata szerint a Scout Traveler és Terra akár 560 kilométert is képes megtenni egy feltöltéssel,
és ez még nem minden, mert range extender motoros változatuk is lesz, aminél 800 kilométer a hatótáv. A töltése akár 350 kilowattal mehet, és a méretes akkumulátor áramforrásként is használható, ami munka vagy kempingezés során jöhet jól.
Nem hasonlít egyetlen jelenlegi Volkswagenre sem a Scout, ugyanis a Rivian közreműködésével fejlesztették. A gyártása is amerikai lesz, de sokat kell még várni rá, ugyanis csak 2027-ben indul, és ha sikerül tartani a terveket, akkor 55 ezer dollár körüli összeget kérnek majd érte, amivel nemcsak a Scout egykori rajongóinak lehet érdekes ajánlat.
Ez is érdekelhet: