Ez az autó már nagyon nem olyan, amilyennek a Smartot megismertük. A #5 Brabus nem egy városi apróság, hanem egy nagy és erős szabadidő-autó.
Eredetileg egy egészen aprócska, kétüléses városi autó tette világhírűvé a Smartot, melyet a német Mercedes és a svájci Swatch óragyár alapított. Mostanra azonban teljesen elhagyták ezeket a gyökereket, mert a kínai Geely egészen más irány jelölt ki a Smartnak, ezért is vannak tele olyan elektromos szabadidő-autókkal, mint a 4,7 méterre nyújtózó #5 Brabus. Sokkal jobban mutatja meg a különbséget, hogy az első generációs Smart ForTwo teljes hossza 2,5 méter, a #5 Brabusnak pedig csak a tengelytávja 2,9 méteres.
Kedves és aranyos helyett komoly és erős a Smart #5 Brabus, melynek padlója alatt egy 100 kWh kapacitású, lítium-nikkel-mangán-kobaltoxid kémiájú akkumulátor terül el. A 800 voltos rendszer akár 400 kW-os egyenáramú töltést is fel tud venni, ezért tízről nyolcvan százalékra akár 18 perc alatt feltöltődik az autó. A #5 Brabus 540 kilométert megy el egy feltöltéssel a valóságot nem igazán tükröző WLTP mérési szabvány szerint.
Igazi csúcsmodell a #5 Brabus a Smartnál, és ez mindenhol látszik is rajta.
Utasterében öten is ülhetnek a hatalmas üvegtető alatt, az üléseket és a tetőkárpitot sportos hangulatú mikroszálas anyag borítja, az övek pedig az autó kiegészítőihez illően pirosak. Az első ülések elektromos mozgatásúak, fűthetőek és szellőztethetőek, de a hátsó pad is fűthető. Digitális óracsoportján kívül két 13 colos érintőképernyő néz szembe az utasokkal a #5 Brabus műszerfalán. A hangulatvilágítás 256 színt tud, a 1190 wattos és húsz hangszórós hifit pedig a Sennheiser szállítja.
Két villanymotorja összesen 646 lóerős rendszerteljesítményt pakol össze.
Ez a rengeteg erő mozgatja a több mint 2,4 tonnás #5 Brabus elektromos szabadidő-autót, mely rajtautomatikával 3,8 másodperc alatt zavarja le a százas sprintet. Ezekkel a számokkal már a Tesla Model Y Performance vadászterületére tévedt minden idők legszerénytelenebb Smartja.
Ez is érdekelhet:









