Minden évben egyre nagyobb autókat mutat be a Smart, és a legújabb modelljük még annál is nagyobb, mint gondolnád. A terepjárós stílusú, elektromos hajtású Smart #5-tel újabb terepre merészkedik a márka.
Mióta a Smartnak már csak a fele a Mercedesé, és a másik felét a kínai Geely birtokolja, egyre inkább elszakadnak a márkát a kilencvenes években elindító kétüléses miniautótól. 2022-ben nyomtak egy resetet, és #1 néven mutatták be azt az autót, ami útjára indította a Smart új korszakát, egyben 4,27 méteres hosszával a márka valaha volt legnagyobb modellje volt.
2023-ban egy még nagyobb modellel jött ki a Smart, hiszen a #3 már a 4,4 méteres szabadidő-autók közé érkezett, most pedig újra itt van minden idők legnagyobb Smartja. A most bemutatott Smart #5 egy terepjárós formájú szabadidő-autó, ami egészen 4,7 méteres hosszúságig nyújtózkodik, ezért
a képeken talán még nem látszik, de ez a Smart egy közel Kodiaq-méretű autó.
Dizájnja csak azért nem meglepetés, mert pár hónapja már bemutatták tanulmányautóként,
és a Smart #5 formája nem sokat változott a sorozatgyártásig. Persze lekerültek róla a tetőlámpák, és kilincseket is tettek rá, de a barátságos terepjáróforma megmaradt, ami egyedivé teszi, még ha egy kicsit a Mercedes GLB-re is emlékeztet az alakja.
Kalandos természetét mutatja, hogy a tetőcsomagtartó pakolásához használható létrát és oldalsó dobozt is lehet rendelni
a kartervédővel és fellépőkkel szerelt, terepjárósabb Summit változatához. Sokat nem változott a belső tér, a 10,25 colos műszeregység mellé még két 13 colos képernyő került, a hifit a Sennheiser szállítja, a minőségérzet prémiumautósnak ígérkezik.
Méretéhez méltó hajtásláncot kapott a Smart #5, a márka új korszakához illően tisztán elektromost.
Háromféle változatot gyártanak belőle, ezek közül az alapmodellben is 340 lóerős motor hajtja a hátsó kerekeket. A középső változatban előre is kerül egy 224 lóerős motor, míg a csúcsmodellben a hátsó motort 421 lóerősre cserélik, ami egészen elképesztő teljesítmény egy Smarttól.
Még nem lehet tudni, melyik változat jut el az európai piacra, mindenesetre az akkumulátor 100 kilowattórás kapacitása is tekintélyes érték, amivel 600 kilométer körüli hatótávra számíthatunk, az akku pedig külső áramforrásként is használható. A többi új Smarthoz hasonlóan Kínában készül a #5 is, ami a legkorábban 2025-ben érkezhet meg az európai utakra.
Ez is érdekelhet: