Új fejezet kezdődik a Smart történetében: a kétüléses városi miniautót gyártó márkának nagyobb modelljei is lesznek a jövőben, ezek közül Concept #1 néven mutatták be az elsőt.

A kilencvenes évek végén forradalmasította a városi autózást a kétüléses minijével a Smart, a típus azóta is része az európai nagyvárosok utcaképének. A jövőben azonban már nemcsak ezekről az apró autókról ismerhetjük a márkát, és a nagyobb modellek előzeteseként mutatták be a Concept #1 névre keresztelt koncepciót a müncheni autószalonon.

Lehet, hogy még nem hallottál róla, de 2019-ben a Smart tulajdonának 50 százaléka a Geely kezébe került,

és a kínai cég a Daimlerrel együttműködve most újra kitalálja a márkát. A Smart egy ideje már csak teljesen elektromos hajtású autókat kínál, és így lesz ez a jövőben is, amikor olyan nagyobb modelleket is gyártanak majd, mint a Concept #1.

A Smart rögtön két kategóriát ugrik, hiszen a Concept #1 egy városi crossover lett,

aminek minden mérete, a 4,29 méteres hossza, az 1,91 méteres szélessége, a 2,71 méteres tengelytávja és a 21 colos kereke is jóval nagyobb, mint amit eddig a márkától megszoktunk. Csak összehasonlításképpen a jelenlegi legnagyobb Smart a 3,5 méteres Forfour.

A modellek tervezéséért továbbra is a Daimler lesz a felelős, a vezető dizájner Gorden Wagener alkotta meg a Smart új stílusát,

ami ezért nem véletlenül hasonlít a Mercedesére. A fénycsíkkal összekötött hátsó lámpák, valamint a széles műszerfal a közepén a 12,8 colos érintőképernyővel az anyamárka elektromos autóira emlékeztet.

A tanulmányautó négyszemélyes, hátul is két különálló üléssel, és az ajtók egymással szemközt nyílnak, a B-oszlop nélküli utastérbe ezért jóval könnyebb a beszállás. A Kínában gyártásba kerülő változatra egy kicsit még várni kell, de addig is ideje megszokni: a jövőben a Smart már nemcsak a kétüléses, apró városi autót jelenti majd.

Az új Smart is része volt a Daimler egész pályás letámadásának a müncheni autószalonon:

Az elektromos autók E-osztálya az új Mercedes EQE

Nem tudjuk nem a Tesla Model S konkurensének látni.

A G-osztályból is elektromos autó lett, itt a Mercedes EQG

A pótkeréktartójából kábeltartó lett.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hatalmas, hétszemélyes elektromos jövőkép – BYD Tang-teszt

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés