Belépett az Alfa Romeo is a szabadidő-autók kategóriájába, a Giulia alapjára épülő Stelvio pedig rögtön a legizgalmasabb, 510 lóerős Quadrifoglio kivitelben mutatta meg magát.
A Porsche, a Maserati és a Jaguar után az Alfa Romeo is beadta a derekát, és belépett a mostanában legkeresettebbnek számító szabadidő-terepjárók közé. Igazából ez az első ilyen jellegű autója az olaszoknak, még ha a 156-osból készítettek már szabadidős kombit Crosswagon Q4 néven. De az biztos, hogy régóta szeretnének ilyet kínálni, hiszen már 2003-ban bemutatták a Kamal névre keresztelt tanulmányautót, ami hiába volt szép, ha sosem vált valóra.
Az Alfa Romeo azonban új fejezetet nyitott a Giuliával, és ennek az alapjára épül az olaszok első szabadidő-terepjárója, ami a híres olaszországi hágó után a Stelvio nevet kapta. A megjelenése legalább olyan lenyűgöző, mint a Giulia, 4,68 méteres hosszával pedig éppen beillik az olyan sportos konkurensek közé, mint a BMW X4, Mercedes-Benz GLC Coupé vagy a Porsche Macan. Az Alfánál ráadásul felettébb meggyőző módját választották a premiernek: a Stelvio esetén is rögtön a csúcsmodellel kezdték.
A Quadrifoglio kivitelt a Ferrarival közösen fejlesztett 2,9 literes, biturbó V6-ossal szerelik, ami 510 lóerőre képes, és nyolcfokozatú automatán át forgatja a kerekeket. A vezetése pedig biztosan élmény lesz, hiszen a Q4 rendszert úgy hangolták, hogy alapesetben a hátsó kerekeket hajtja, és csak szükség esetén juttat nyomatékot az elsőkre.
Az adatok mindent elmondanak: négy másodperc alatt gyorsul százra és 284 km/óra a végsebessége, amivel simán lenyomja – például – a Macan Turbót.
Ha nem fér bele a keretedbe a csúcsmodell, akkor a Giulia Veloce kétliteres, 280 lóerős turbós négyhengeresével is kínálják majd az autót, és később biztosan dízelben is lesz Stelvio.