Mostanra annyira felsorolhatatlanul sok vállalkozás foglalkozik klasszikus Porsche 911-esek modernizálásával, hogy válogatni is nehéz közülünk. Ennek a hosszú sornak a végére áll be a svájci Sportec a Project Ferdinanddal.

Elsőre talán mindenkinek az amerikai Singer ugrik be, ha restomod Porsche 911-esekről esik szó, pedig ott van még a Kaege Retro, a Gunther Werks vagy éppen a Theon Design. Magyarországon is készít különleges autókat a Vehicle Experts és a Kamm Manufaktur, de tényleg lehetetlen sorra venni az összes műhelyt.

Úgy tűnhet, mintha más autó nem is létezne a földön, csak a Porsche 911-es.

Le se tagadhatná a tuning és a versenyzés világában is mozgó Sportec, hogy a Project Ferdinand névvel a Porsche alapítója előtt tisztelegnek. Az autó alapját a 964-es generáció adja, mely az utolsó előtti léghűtéses 911-es, de a karosszériát az első generáció stíluselemeivel viszik vissza a múltba. Mivel jócskán kiszélesítették az autó nyomtávját, a sárvédőívek is szélesebbek lettek, alattuk pedig ott az egyedileg készített Fuchs stílusú kerék, tapadós sportgumikba csomagolva.

Ezüstszínű fényezését kék csíkok díszítik, de ez csak az egyik kombináció a sok közül. A Sportech vevői természetesen maguk válogathatják össze, milyen színek jelenjenek meg a 911-esen. Igazán a beltérnél szabadultak el a dizájnerek, ahol megtartották a vízszintes műszerfalat és az ötórás műszeregységet is, de a részleteket teljesen átdolgozták.

Kék, narancssárga, ezüst és fekete színek keverednek az utastérben, ami tele van érdekes megoldásokkal.

Gyönyörű az index mart bajuszkapcsolója és remek a korabeli vonalba illeszkedő, de modern funkciókat kínáló rádió is, ellenpontként viszont ott vannak a szellőzőrostély rácsai, melyeket talán szerencsésebb lett volna meghagyni eredeti formájukban.

Vezethetőségében drámai javulást hozott a fékek és a felfüggesztés modernizálása, mely egyértelműen a mai sportautók szintjére hozza a 964-es alapjait. Az állítható felfüggesztéssel pedig nemcsak a hegyi szerpentineken, hanem a versenypályán is bevethető a Project Ferdinand. Megnövelték a motor lökettérfogatát, új vezérműtengelyeket és segéd olajhűtőt szereltek az autóba. A 3,8 literes, hathengeres szívó bokszermotor teljesítménye 325 lóerő, maximális nyomatéka pedig 399 Nm.

Huszonöt éve dolgozik különböző léghűtéses Porsche 911-eseken a svájci Sportec, de az uralkodó trendeket is pontosan látják, ezért készült el a Project Ferdinand. Ennek főleg azok örülhetnek, akik a már befutott neveknél szembesültek az évekig nyúló várólistákkal és az egyre vastagabb ceruzával írt árakkal.

Ez is érdekelhet:

Őrületes méregzsák a Tolman Peugeot 205 GTi-je

200 lóerő visz 900 kilót. A Tolman Peugeot 205 GTi-je nem lehet rossz.

Minden álmunk a Prodrive által modernizált Subaru Impreza

Csak 25 példány készül a ralilegenda felújított változatából.

Gyönyörű lett ez a modernizált Ferrari Testarossa

Nem lett belőle elektromos autó, inkább a 12 hengeres motorját dolgozták át.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Mondunk öt tuti tippet, hogy a sapkaszezonban is kifogástalan legyen a frizurád

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.