Mostanra annyira felsorolhatatlanul sok vállalkozás foglalkozik klasszikus Porsche 911-esek modernizálásával, hogy válogatni is nehéz közülünk. Ennek a hosszú sornak a végére áll be a svájci Sportec a Project Ferdinanddal.

Elsőre talán mindenkinek az amerikai Singer ugrik be, ha restomod Porsche 911-esekről esik szó, pedig ott van még a Kaege Retro, a Gunther Werks vagy éppen a Theon Design. Magyarországon is készít különleges autókat a Vehicle Experts és a Kamm Manufaktur, de tényleg lehetetlen sorra venni az összes műhelyt.

Úgy tűnhet, mintha más autó nem is létezne a földön, csak a Porsche 911-es.

Le se tagadhatná a tuning és a versenyzés világában is mozgó Sportec, hogy a Project Ferdinand névvel a Porsche alapítója előtt tisztelegnek. Az autó alapját a 964-es generáció adja, mely az utolsó előtti léghűtéses 911-es, de a karosszériát az első generáció stíluselemeivel viszik vissza a múltba. Mivel jócskán kiszélesítették az autó nyomtávját, a sárvédőívek is szélesebbek lettek, alattuk pedig ott az egyedileg készített Fuchs stílusú kerék, tapadós sportgumikba csomagolva.

Ezüstszínű fényezését kék csíkok díszítik, de ez csak az egyik kombináció a sok közül. A Sportech vevői természetesen maguk válogathatják össze, milyen színek jelenjenek meg a 911-esen. Igazán a beltérnél szabadultak el a dizájnerek, ahol megtartották a vízszintes műszerfalat és az ötórás műszeregységet is, de a részleteket teljesen átdolgozták.

Kék, narancssárga, ezüst és fekete színek keverednek az utastérben, ami tele van érdekes megoldásokkal.

Gyönyörű az index mart bajuszkapcsolója és remek a korabeli vonalba illeszkedő, de modern funkciókat kínáló rádió is, ellenpontként viszont ott vannak a szellőzőrostély rácsai, melyeket talán szerencsésebb lett volna meghagyni eredeti formájukban.

Vezethetőségében drámai javulást hozott a fékek és a felfüggesztés modernizálása, mely egyértelműen a mai sportautók szintjére hozza a 964-es alapjait. Az állítható felfüggesztéssel pedig nemcsak a hegyi szerpentineken, hanem a versenypályán is bevethető a Project Ferdinand. Megnövelték a motor lökettérfogatát, új vezérműtengelyeket és segéd olajhűtőt szereltek az autóba. A 3,8 literes, hathengeres szívó bokszermotor teljesítménye 325 lóerő, maximális nyomatéka pedig 399 Nm.

Huszonöt éve dolgozik különböző léghűtéses Porsche 911-eseken a svájci Sportec, de az uralkodó trendeket is pontosan látják, ezért készült el a Project Ferdinand. Ennek főleg azok örülhetnek, akik a már befutott neveknél szembesültek az évekig nyúló várólistákkal és az egyre vastagabb ceruzával írt árakkal.

Ez is érdekelhet:

Őrületes méregzsák a Tolman Peugeot 205 GTi-je

200 lóerő visz 900 kilót. A Tolman Peugeot 205 GTi-je nem lehet rossz.

Minden álmunk a Prodrive által modernizált Subaru Impreza

Csak 25 példány készül a ralilegenda felújított változatából.

Gyönyörű lett ez a modernizált Ferrari Testarossa

Nem lett belőle elektromos autó, inkább a 12 hengeres motorját dolgozták át.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ha mindig is Eleanor volt a vágyad, de kabrió legyen

Fedezd fel Materát ezzel a csodálatos Alfa Romeo 2600 Sprinttel

Csak egy elektromos autó, de ez több mint száz éves

További cikkeink a témában
Életmód Otthon Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk
Hirdetés