Sok időbe telt, de úgy tűnik, hogy megérte, a Shelby Supercars végre elkezdhette a Tuatara néven bemutatott szuperautó gyártását. A végsebesség próbája még hátravan, az 1750 lóerős gépet egyébként 480 km/óra elérésére tervezték.

Az első tervek óta csaknem egy évtized telt el, de a Shelby Supercars elég kitartó volt ahhoz, hogy valóra váltsa a szuperautóját. A Tuatara végleges prototípusa tavaly nyáron mutatkozott be, és most már ott tartanak, hogy az előszériás példányok tesztjei után elkezdték a vevőknek szánt darabok összeszerelését is.

Az amerikai szuperautó iránt még úgy is nagy az érdeklődés, hogy egyelőre nem tudni, mire képes.

Csak azt, hogy az SSC saját tervezésű 5,9 literes biturbó V8-as motorja alapból is 1350 lóerős, de etanollal tankolva 1750 lóerőre képes. A csupa szénszálból épült Tuatara pedig mindössze 1250 kilogrammot nyom, ezért egészen elképesztően mehet.

A formáját Jason Castriota tervezte, aki korábban a Ferrarinak és a Maseratinak dolgozott, a 0,279-es légellenállási együtthatója pedig jobb, mint a Bugatti vagy a Koenigsegg hasonló értéke.

Az SSC ezért bízik benne, hogy a Tuatara képes lesz elérni az óránként 300 mérföldes sebességet, ami 480 km/órának felel meg.

Ha így lesz, azzal megdönteti a Koenigsegg Agera RS rekordját, ami 447 km/órával lett a leggyorsabb szériagyártású autó.

Az SSC összesen 100 példány gyártását tervezi, az elsőként rendelők 2019 harmadik negyedévében vehetik át az amerikai szuperautót, és azt ígérik, hogy hamarosan a végsebesség próbájára is sort kerítenek.

A sebességrekordot persze a Hennessey is megdöntené:

480 km/órával rekordot döntene az új Hennessey Venom F5

1600 lóerős szuperautóval nyomnák le a Bugattit és a Koenigsegget.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában