Biztos nagyon sokan örülnének, ha a Subaru BRZ STi Sport egy turbóval megfújt bokszermotort takarna, de sajnos ez nem így van.
Nagyon kevés olyan sportkupé van már, ami ennyire közel áll a klasszikus autózáshoz, tehát hosszában van benne a motor, utána a váltó és a kardántengely következik, majd a differenciálmű. A Toyota GR86-os és testvére, a Subaru BRZ viszont éppen ilyen, a kettő között csak a hangolás és néhány apróság adja a különbséget. Tuningra temérdek lehetőség van, de a BRZ még STi Sport változatban sem kap turbófeltöltőt.
Valójában a BRZ STi Sport a korábban bemutatott BRZ tS-nek a japán belpiacos változata.
Nehezen lehet elfelejteni azokat a Subarukat, amik olyan sok nagyszerű pillanatot adtak a motorsportnak és a rajongóknak. A turbómotoros, bubogó és fújtató, összkerékhajtású autók mellett azért mégis remek helye van itt a szívómotoros, hátsókerekes BRZ-nek, amit a logón túl néhány kiegészítővel formált kicsit a saját képére a Subaru. Kívülről aligha látható a változás, csak pár STi logó bukkant fel az autót, a kovácsolt könnyűfém felniket pedig feketére fényezték, valamint az utastérben is megmaradt minden a megszokott formában az STi Sportban.
Egyértelműen a vezetési élményt fokozó műszaki finomságok adják a BRZ STi Sport lényegét.
2,4 literes, négyhengeres szívó bokszermotorja 235 lóerős és 240 Nm nyomatéka van, hozzá egy hatfokozatú kézi váltó kapcsolódik, a hátsó tengelyen pedig sperr garantálja a mókát. Az STi Sport alatt elöl a Hitachi Astemo SFRD lengéscsillapítói vannak, de a hátsókat is áthangolták a Subaru mérnökei, valamint arany Brembo fékekkel szerelik. Inkább a hétköznapokban hasznos, hogy már a japán, kézi váltós BRZ modellekbe is integrálták az EyeSight vezetőtámogató rendszert.
Ez is érdekelhet: