Aki még sportos négyajtós modellként emlékszik a Subaru Imprezára, az biztosan meg fog lepődni, amikor meglátja a hatodik generációs modellt, mely külsőre teljesen beleolvadt a szokványos kinézetű, ötajtós kompaktok tengerébe. A hajtás azonban továbbra is az Impreza különlegessége.

Sokak szemében még úgy él a Subaru Impreza, hogy ez az az autó, amiben híres pilóták ültek és hajtották egészen a győzelemig. Az utcai változatban pedig hasonló élmények várják a vezetőt, aki örömmel néz rá a tükörben is látható hátsó szárnyra.

Cseppet sem hasonlít már az Impreza nevet fényesre polírozó modellekre az új Impreza.

Harmadik generációjától kezdve azonban ez ugyanis egy szokványos megjelenésű ötajtós kompakt, melyhez kezdetben szorosan kötődött a ralis múltú sportváltozat, mostanra azonban ezt a szerepet a WRX vette át. 2023 tavaszán érkezik meg Észak-Amerikába a Los Angeles-i Autószalonon bemutatott hatodik generációs Impreza, mely később az egész világon kapható lesz.

Vezethetősége az új kormányműnek köszönhetően sportosabb lett, közvetlenebb és természetesebb kormányzási érzetet ígér a Subaru az új megoldástól, melyben két külön fogaskerék végzi a kormányzást és a rásegítést. Ehhez mérten hangolták át az Impreza összkerékhajtását, amivel dinamikusabb kanyarodik az autó.

Amerikában kétféle motorral rendelhető az Impreza, melyek közül a gyengébbik egy 2,0 literes, négyhengeres bokszer 152 lóerővel és 197 Nm nyomatékkal. Az erősebbik változatba 2,5 literes motor kerül 182 lóerővel és 241 Nm nyomatékkal.

Kézi váltó nincs, minden esetben a Lineartronic nevű fokozatmentes váltó kapcsolódik hozzá, ami manuális módban 8 sebességet szimulál.

Utasterének központi eleme a 11,6 colos képátlójú központi érintőkijelző, mely vezeték nélküli telefontükrözést is kínál a szokásos funkciók mellett. Klímáját kifejezetten úgy alakították ki, hogy az utasokat temperálja, így hatékonyabb és energiatakarékosabb is a hűtés.

EyeSight vezetéstámogató rendszerei között ott a holttérfigyelő és a sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens, valamint a vészfékező is, aminek kedvéért elektromos a fékrásegítés. A balesetmegelőző rendszerek működése sokkal gyorsabb és finomabb a korábbinál.

Ez is érdekelhet:

Minden álmunk a Prodrive által modernizált Subaru Impreza

Csak 25 példány készül a ralilegenda felújított változatából.

Murvára és pályára is lehet vinni az új Subaru WRX-et

Itt a közúti raliautó új generációja.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában