A néhai Richard Burns vezette ezt az Impreza WRC-t, ami a Subaru legendás raliautójának legcsodálatosabb változata, és ezt a kitűnő állapotban megőrzött, alaposan felújított egykori versenygépet most a Bonhams goodwoodi aukcióján lehet megszerezni.
A Subaru neve ma is egyet jelent a ralival, pedig hosszú út vezetett a sportág csúcsáig. A japán gyártó a nyolcvanas évek elején nevezett be elsőként a Szafari-ralira, a még nem túl versenyképes Leonéval. Az igazi áttörést 1993 hozta, amikor Colin McRae a Legacyval megnyerte az Új-Zéland-ralit, majd az év végére elkészült a turbós Impreza. 1994-ben három győzelmet húzott be vele a Subaru, 1995-ben pedig meglett az áhított világbajnoki cím is.
Szintén 1995-ben a konstruktőri bajnoki címet is megszerezte a Subaru, amit 1996-ban és ’97-ben is megismételtek. A sikerekben óriási szerepe volt az autókat építő Prodrive-nak, ahol egy új típus fejlesztését kezdték meg a McLaren F1-et is tervező Peter Stevens közreműködésével.
Az A-csoportosnál jóval megengedőbb szabályok mentén született kétajtós Impreza WRC pedig minden idők egyik leghíresebb raliautójává vált.
A képeken látható T15 SRT rendszámú Subaruval elsőként 1999-ben állt rajthoz Richard Burns
a Sanremo-ralin, ahol váltóhiba miatt fel kellett adnia a küzdelmet. 2000-ben ugyanezzel indult a Monte-Carlo-ralin, és egyértelműen a győzelemért hajtott vele, az első nap végén egy szakaszgyőzelemmel a második helyen állt Tommi Mäkinen mögött. Az extrém hideg időjárás miatt azonban mindhárom gyári Peugeot-hoz hasonlóan gyújtáshibával adta fel a versenyt.
Az ezredforduló Monte-Carlo-raliját végül Tommi Mäkinen nyerte meg, de Burns később négy győzelmet is behúzott abban az évben, amivel második lett a bajnokságban,
2001-ben pedig ugyan csak egy győzelemmel, de négy második helyével megszerezte a világbajnoki címét,
két ponttal McRae és hárommal Mäkinen előtt. De már egy továbbfejlesztett Imprezával, ezt a példányt ugyanis időközben eladták, és a francia bajnokságban futott egészen 2011-ig.
A jelenlegi tulajdonosához 2018-ban került, amikor egy alapos felújítással eredeti állapotába állították vissza, hogy
pontosan úgy nézzen ki, mint amikor 2000. január 20-án a monacói rajthoz állt vele Burns és navigátora, Robert Reid.
A restaurálás során igyekeztek minél többet megőrizni a korabeli alkatrészekből, így a szénszálas ülésekből és a magnézium kerekekből, amelyeket a 23 évvel ezelőtti világbajnoki futam aszfaltja koptatott.
Az öt év alatt újraépített, majd a Prodrive által is átvizsgált és jóváhagyott Subaru kétség nélkül tökéletes állapotban kerül a Bonhams goodwoodi aukciójára április közepén, ahol 4-500 ezer angol font között várnak érte. A bő kétszázmillió forintnak megfelelő összeg nem semmi, de ne feledjük,
nemcsak minden idők egyik legszebb raliautójáról van szó, hanem a rali-világbajnokság történelmének egy darabjáról is.
Ez is érdekelhet: