A néhai Richard Burns vezette ezt az Impreza WRC-t, ami a Subaru legendás raliautójának legcsodálatosabb változata, és ezt a kitűnő állapotban megőrzött, alaposan felújított egykori versenygépet most a Bonhams goodwoodi aukcióján lehet megszerezni.

A Subaru neve ma is egyet jelent a ralival, pedig hosszú út vezetett a sportág csúcsáig. A japán gyártó a nyolcvanas évek elején nevezett be elsőként a Szafari-ralira, a még nem túl versenyképes Leonéval. Az igazi áttörést 1993 hozta, amikor Colin McRae a Legacyval megnyerte az Új-Zéland-ralit, majd az év végére elkészült a turbós Impreza. 1994-ben három győzelmet húzott be vele a Subaru, 1995-ben pedig meglett az áhított világbajnoki cím is.

Szintén 1995-ben a konstruktőri bajnoki címet is megszerezte a Subaru, amit 1996-ban és ’97-ben is megismételtek. A sikerekben óriási szerepe volt az autókat építő Prodrive-nak, ahol egy új típus fejlesztését kezdték meg a McLaren F1-et is tervező Peter Stevens közreműködésével.

Az A-csoportosnál jóval megengedőbb szabályok mentén született kétajtós Impreza WRC pedig minden idők egyik leghíresebb raliautójává vált.
A képeken látható T15 SRT rendszámú Subaruval elsőként 1999-ben állt rajthoz Richard Burns

a Sanremo-ralin, ahol váltóhiba miatt fel kellett adnia a küzdelmet. 2000-ben ugyanezzel indult a Monte-Carlo-ralin, és egyértelműen a győzelemért hajtott vele, az első nap végén egy szakaszgyőzelemmel a második helyen állt Tommi Mäkinen mögött. Az extrém hideg időjárás miatt azonban mindhárom gyári Peugeot-hoz hasonlóan gyújtáshibával adta fel a versenyt.

'99-ben a Sanremo-ralin vetették be először ezt az aszfaltos futamokra épült autót
2000-ben a Monte-Carlo-ralin, amit banális gyújtáshiba miatt kellett feladnia Burnsnek

Az ezredforduló Monte-Carlo-raliját végül Tommi Mäkinen nyerte meg, de Burns később négy győzelmet is behúzott abban az évben, amivel második lett a bajnokságban,

2001-ben pedig ugyan csak egy győzelemmel, de négy második helyével megszerezte a világbajnoki címét,

két ponttal McRae és hárommal Mäkinen előtt. De már egy továbbfejlesztett Imprezával, ezt a példányt ugyanis időközben eladták, és a francia bajnokságban futott egészen 2011-ig.

A jelenlegi tulajdonosához 2018-ban került, amikor egy alapos felújítással eredeti állapotába állították vissza, hogy

pontosan úgy nézzen ki, mint amikor 2000. január 20-án a monacói rajthoz állt vele Burns és navigátora, Robert Reid.

A restaurálás során igyekeztek minél többet megőrizni a korabeli alkatrészekből, így a szénszálas ülésekből és a magnézium kerekekből, amelyeket a 23 évvel ezelőtti világbajnoki futam aszfaltja koptatott.

Az öt év alatt újraépített, majd a Prodrive által is átvizsgált és jóváhagyott Subaru kétség nélkül tökéletes állapotban kerül a Bonhams goodwoodi aukciójára április közepén, ahol 4-500 ezer angol font között várnak érte. A bő kétszázmillió forintnak megfelelő összeg nem semmi, de ne feledjük,

nemcsak minden idők egyik legszebb raliautójáról van szó, hanem a rali-világbajnokság történelmének egy darabjáról is.

Ez is érdekelhet:

Minden álmunk a Prodrive által modernizált Subaru Impreza

Csak 25 példány készül a ralilegenda felújított változatából.

Megelevenedik gyerekkorod autóversenypályája ebben a karácsonyi videóban

Kinek ne lenne álma Subaru Impreza WRC-kkel versenyezni egymás ellen?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Igazi modern klasszikus ez az Indian motorkerékpár

További cikkeink a témában