Az autógyártók egymás után döntögetik le a tabukat: az első teljesen elektromos hajtású Subaru után nem sokkal bemutatkozott annak STI változata, és ráadásként egy annál is sokkal izgalmasabb villanyjármű is.
Még nem sok időnk volt hozzászokni ahhoz, hogy a Subaru bemutatta az első elektromos autóját, a Solterrát, ami tulajdonképpen a Toyota bZ4X testvérmodelljének számít, máris itt a japán márka következő nagy dobása. Az év eleji tokiói autószalonon leleplezték a Solterra STI változatát, egyelőre tanulmányautóként.
Nem derült ki, hogy az STI változat erősebb lett-e, de az biztos, hogy dögösebb a Subaru jellegzetes kiegészítőivel. Az autóról egyelőre nem sokat árultak el, de a márka tokiói standján volt valami sokkal izgalmasabb is.
A Subaru nevéről nekünk inkább a rali jut eszünkbe, de az STI E-RA Concept névre keresztelt tanulmány egy vérbeli pályaversenyautó lett.
A Solterrához hasonlóan az STI E-RA is teljesen elektromos hajtású, de jóval erősebb nála.
A Subaru annyit elárult róla, hogy mind a négy kerekét egyenként egy elektromotor hajtja, a kombinált teljesítménye 1088 lóerő. Az akkumulátor csak 60 kilowattórás, ami nem sokra lehet elég, de egy ennél nagyobb akku sokat növelt volna a pályaautó tömegén.
Nem tudjuk, hogy mi a Subaru célja az elektromos versenyautóval, de az biztos, hogy a tervek között szerepel egy rekordkör teljesítése a Nürburgringen. A 20,8 kilométeres legendás versenypáyán 6 perc 40 másodperces köridőt tűztek ki célul, ami ugyan nem jobb a Volkswagen ID.R 6 perc 5 másodperces idejénél, de azért elég figyelemreméltó eredmény lenne.
Ez is érdekelhet: