
Nálunk Magyarországon különösen fontos a Suzuki, hiszen már generációk óta része a hétköznapjainknak, szinte minden családban jelen van valahogy. Ezért is érdekes, milyen lesz a jövő Suzukija: elektromos, modern, mégis hű a márka értékeihez.
Magyarországon, élőben láttuk az új Suzuki eVitarát, és nemcsak láttuk, hanem bele is ültünk, megérintettük az anyagokat, és beleszimatoltunk a jövőbe. Az eVitara egy vadonatúj autó, amit az első csavartól az utolsóig elektromos autónak terveztek – semmi köze a hagyományos Vitarához, ami a legnépszerűbb SUV Magyarországon. A névválasztás nem véletlen: a Vitara a megfizethető off-roader szinonimája. Ha ez elektromos is így lesz, akkor nem fogunk benne csalódni.
Az eVitara méretében – 4,28 méter hosszú, 2,7 méteres tengelytávval – pont megfelelő, városba és vidékre is ideális társ.
Még nincs meg minden adata, ezért a méreteket, arányokat csak szemre, kézre, lábra, beülve próbáltuk felmérni. A csomagtartó nem tűnik irgalmatlan nagyságúnak, de jó pont, hogy a hátsó ülés tologatható, a háttámla dönthető, így elöl-hátul jól elférni benne. A 180 mm-es hasmagasság és az elektromos összkerékhajtás azt ígéri, hogy a kaland nem ér véget az aszfaltozott utakon. Ez az autó tényleg arra készült, hogy élményeket gyűjtsünk vele, akár a Balaton partján, akár a Mátrában.
Kétféle akkumulátorváltozatban, 49 és 61 kWh kapacitással kapható majd, és háromféle teljesítménnyel 144 és 184 lóerő között.
Az alapváltozat elsőkerék-hajtású, az összkerekesnél elöl és hátul is van egy-egy elektromos motor. Az egyenáramú töltési sebességről nincs még pontos adat, csak annyit tudni, hogy 10 és 80%-os töltöttség között 45 perc telik el. Ez nem combos, de nem is arra tervezték az eVitarát, hogy nagy nyaralást tervezzünk vele. A hatótáv nagyjából 350-430 kilométer között lesz. A praktikusabb, otthoni felhasználást támogatja a 11 kilowattos AC töltés, ezzel hat óra alatt teletölthető az akku.
A belső tér megnyerő: az anyagok minősége remek, a felületek kellemesek tapintásra.
A fényes fekete műanyagok ellenségei itt is találnak támadási felületet, de ezt ellensúlyozzák a szép kárpitok, tetszetős kijelzők. A műszeregység most először teljesen digitális a Suzukinál, ha csak azokat a modelleket nézzük, amik eleve Suzukinak készültek. Az Infinity hangrendszer és a 12-féle színű hangulatvilágítás kifejezetten kellemes atmoszférát teremtenek, amitől már első pillanatra is otthon érzed magad benne. Ezt tovább lehet fokozni az appból letölthető háttérképekkel. Magyar vonatkozás, hogy a Suzuki Connect app teljes háttérmunkáját Magyarországról szolgálják ki, szerte a világban.
Egy érdekesség: az eVitara műszakilag közös fejlesztés a Toyotával, így hamarosan testvére is lesz, az Urban Cruiser. Ez is mutatja, hogy az elektromos jövő felé komoly lépést tesz a Suzuki.
Az eVitara Indiában készül majd, júniustól indul az előértékesítés, és nem titok, hogy a Suzuki ezzel az autóval nem az olcsó belépőszintet célozza, de azt ígérik, hogy jó ára lesz, miközben igényesebb környezetet, fejlettebb technológiát és modernebb stílust nyújt.
Ez is érdekelhet: