Új fejezet kezdődik a Suzuki történetében, hiszen a japán gyártó bemutatta az első elektromos autóját, amit az európai piacon is forgalmaznak majd. A Toyotával közösen fejlesztett, jövőre gyártásba kerülő kompakt crossover e-Vitara paraméterei ígéretesek.

A Suzuki az utóbbi években elindult a villamosítás irányába, hiszen a Swift, a Vitara és az S-Cross már csak mild hibrid és full hibrid hajtással érhető el, míg a Swace és Across csakis hibrid és plug-in hibrid hajtással kapható. Most pedig újabb fejezet kezdődik a Suzuki történetében, hiszen bemutatkozott az első elektromos autójuk, amit az európai piacon is forgalmaznak majd.

Koncepcióként még így nézett ki a Suzuki eVX, amiből az e-Vitara lett

Azért nem ért teljesen meglepetésként az új elektromos Suzuki megjelenése, mert a gyártó már 2023-ban bemutatta az eVX névre keresztelt koncepciót, egy elektromos crossover prototípusát, és tulajdonképpen ezt fejlesztették a sorozatgyártásig. Nem egyedül, hiszen a Toyotával közösen fejlesztették, és a szövetséges márka is piacra dobja majd az autót a saját nevén.

Ismerős név, új dizájn

Szerintünk jó választás volt a Suzukitól, hogy a legjobban hangzó modellnevét adta az első elektromos autójának. A jelenlegi benzines Vitara már 2015 óta kapható, és a nemrégiben végrehajtott ráncfelvarrásával valószínűleg egy ideig piacon is lesz, de az elektromos autók új korszakát is az e-Vitarával indítja el a Suzuki.

A koncepcióhoz képest még tovább finomított az e-Vitara dizájnján a Suzuki. A magas orra és zömök formája megmaradt, ahogyan a menetfények is karakteres formában világítanak. 18, vagy akár 19 colos kerekeivel, hangsúlyosan domborított sárvédőivel elég jó kiállása van, szinte csak a kilincseket cserélték hagyományosra, a hátsókat ráadásul az ablakkeretbe rejtették.

Kompakt és otthonos

Méretével az egyik legnépszerűbb kategóriába, a kompakt elektromos crossoverek közé érkezik az e-Vitara. 4,28 méteres hossza tíz centivel hosszabb a jelenlegi Vitaránál, az ehhez képest is nagynak számító 2,7 méteres tengelytávja pedig húsz centivel, ami tágas belső teret sejtet. 1,8 méteres szélességével és 1,64 méteres magasságával igazi kompakt az új Suzuki.

Belső tere egyszerre naprakész, ugyanakkor nem távolodik el a Suzuki által képviselt egyszerű kezelhetőségtől, amit a márka rajongói bizonyára nagyra értékelnek. Formás kormánykereke mögött két képernyőt találunk, de megmaradtak a fizikai kapcsolók is, részben a középkonzol alján lévő irányváltó körül. A belsőt pedig az opciós kéttónusú kárpitozás teszi hangulatosabbá.

Ígéretes paraméterek

Még nem árult el minden részletet új elektromos autójáról a Suzuki, de pár paramétere már kiderült az e-Vitarának. 49 és 61 kilowattórás lítium-vasfoszfát akkumulátorral választható, a kisebb kapacitású esetében 144 lóerős, 189 Nm nyomatékú elektromotor hajtja az első kerekeket, a nagyobbnál a teljesítmény 174 lóerőre növekszik.

Az e-Vitara AllGrip-e csúcsmodellje összkerékhajtású, ez az első kerekeket hajtó 174 lóerős motoron kívül egy 65 lóerős motort is kap a hátsó kerekekhez, itt a kombinált teljesítmény 184 lóerő, a maximum nyomaték 300 Nm. Trail módban a kerekek kipörgését fékezve a megfelelő kerekekre küldi a nyomatékot a rendszer, a könnyű terepjárást a 18 centis hasmagasság is segíti.

Hatótávja még nem ismert, de hamarosan minden részletére fény derülhet az új Suzukinak, a sorozatgyártása ugyanis már 2025-ben elkezdődik. Nem az esztergomi gyárban, hanem Indiában készül majd a Toyota testvérmodelljével együtt. Kíváncsian várjuk, milyen lesz a Hyundai Kona, a Kia EV3 és az Opel Mokka legújabb kihívója.

Ez is érdekelhet:

Büszkén vállalja, hogy kisautó – Suzuki Swift-teszt

Kisautóval nem lehet annyi pénzt kaszálni, mint egy nagyobbal. A Suzuki viszont nem az optimális bevételt akarta elérni, hanem az optimális kisautót megalkotni.

Ezért szeretjük a MINI Acemant

Egy ideális világban ez lenne a tökéletes városi autó

Még annál is sokkal jobb az új Renault 5, mint amilyennek látszik

Az elsők közt próbáltuk ki a Renault imádnivaló kisautóját, és az új R5 abban is remekelt, amire nem számítottunk volna tőle.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

Téli bőrápolás férfiaknak: miért van rá most jobban szükséged, mint valaha?

Így lettem villanyborotva-hívő – Braun S9 Pro+-teszt

További cikkeink a témában
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Hirdetés