A Suzuki által bemutatott tanulmányautó, az eVX több egy egyszerű stílusgyakorlatnál, hiszen annak az új modellnek az előzetese, amivel a japán márka két éven belül belép az elektromos autók közé.
A Suzuki már korábban elárulta, hogy egy tisztán elektromos hajtású modellen dolgozik, és most azt is megmutatta, hogy milyen autóra számíthatunk. A márka elég jól áll a villamosítás terén, hiszen csaknem a teljes kínálata mild hibrid és teljes hibrid modellekből áll, sőt, a Toyota segítségével már plug-in hibrid autója is van, az Across.
A delhi autószalonon bemutatott Suzuki eVX azt mutatja meg, hogy milyen elektromos autón dolgozik a japán gyártó. A koncepció egy formás szabadidő-autó, jól eltalált arányokkal, izmos sárvédőkkel, karakteres fényszórókkal és divatos hátsó lámpákkal. Még ha szelídül is a sorozatgyártásig, a külseje elég megnyerő lett.
A Suzuki egyelőre csak a méreteit árulta el az eVX-nek, ami a kompakt szabadidő-autók közé sorolható.
4,3 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,6 méter magas, ami azt jelenti, hogy a Suzuki jelenlegi kínálatában a Vitara és az S-Cross mellé sorakozhatna fel, de az autópiacon egyébként is rendkívül népszerű ez a méretkategória.
A műszaki tartalomról egyelőre nem sokat lehet tudni, a Suzuki csak azt árulta el, hogy 60 kilowattórás akkumulátort építenek az összkerékhajtású eVX-be. A hatótávjára 550 kilométert mondanak, de mivel azt az indiai szabvány szerint adták meg, ezért nekünk nem sokat jelent, a végleges változat bemutatójára azonban már nem kell sokat várnunk.
Ez is érdekelhet: