Újra megjelenik a Grand Vitara a Suzuki kínálatában, de nem az a modell lesz, amire számítanál, a Toyotával közösen gyártott szabadidő-autót ugyanis nem a mi piacunkra szánják.
A nyolcvanas évek végén az egyik első szabadidő-terepjáróként jelent meg a Vitara, majd az utódja már Grand Vitara néven volt kapható, mint ahogyan a 2005-ben bemutatott harmadik generációja is. Rövid szünet után 2015-ben a Suzuki újraértelmezte a Vitarát, és a kompakt méretű, esztergomi gyártású szabadidő-autó igazi sikermodell lett nálunk.
A jelenlegi Vitara kisebb, és kevésbé terepjárós az elődjénél, ezért sokan vártak a Suzukitól egy nagyobb modellt,
de ezt nem kapjuk meg most sem, amikor pedig megjelent az új Grand Vitara. A nevet ugyanis az indiai piacra fejlesztett újdonság kapja meg, amit a Toyotával közösen gyártanak, és Toyota Urban Cruiser néven is kínálnak.
A toyotás közreműködés ellenére a Grand Vitara is igazi Suzuki, hiszen ugyanarra az alapra épül, mint a nálunk forgalmazott Vitara és S-Cross,
de 4,35 méteres hossza inkább az utóbbihoz áll közelebb. Az osztott fényszórókkal, a hátsó lámpákat összekötő fénycsíkkal és a digitális műszeregységgel azonban még hozzájuk képest is újat mutat a Grand Vitara.
A Grand Vitara kétféle motorral készül: az 1,5 literes, 103 lóerős benzines egy 12 voltos mild hibrid rendszert kap, míg a 116 lóerős full hibridet szintén 1,5 literes, de 92 lóerős benzinmotor és 80 lóerős elektromotor alkotja.
Az utóbbi a Toyotától származik, pedig a Suzuki is nemrég mutatott be hasonló teljesítményű, saját fejlesztésű hibridet a Vitarában.
A Suzuki indiai kínálatának nem a Grand Vitara az egyetlen újdonsága, hiszen a korábban Vitara Brezza néven forgalmazott kisebb modell is utódot kapott, és egyszerűen Brezza néven folytatja. Nem valószínű, hogy a két modell valaha is eljut az európai piacra, de a dizájnelemeik megjelenhetnek majd a nálunk is kapható Suzukik utódján.
Ez is érdekelhet: