Egy hétre lett a társunk a Honda Civic tizedik, aktuális verziója, ami egyébként 2016 óta van jelen a piacon a legújabb generációjával. Talán furcsa, de egyszerre éreztük azt, hogy nagyon szeretjük és azt, hogy ez annyira nem sikerült. Úgy gondoltuk, hogy pár nap után ez a belső vita eldől valamelyik irányba, de a teljes hét alatt az utálat és az imádat között csapongtak a gondolataink.

Elég egy pillantást vetni rá, hogy megszülessen valakiben az ítélet: vagy rondának, vagy gyönyörűnek tartod. A Magyarországon futkozó Civiceket elnézve viszonylag sok embernek jöttek be ezek a különcre rajzolt formák.

És hiába telt el három év a megjelenése óta, még mindig felkapjuk a fejünket, akárhányszor meglátjuk parkolni valahol az utcán. 

Nálunk egy 1.6 i-DTEC 9AT modell volt tesztelésre, ráadásul tűzpirosban. Szerencsés színválasztás volt, mert rendkívül kiemelte az amúgy is sportos kinézetét. 

Néhányan első pillantásra még Type-R-nek is nézték emiatt.

Nem vártunk csodát, mikor beültünk az autóba, de a sportos kinézet szerencsére belül is megmutatkozott, sőt, még a vezetési élményben is visszaköszönt.

A futómű keményebb, szintén sportosra van hangolva, határozott mozdulatok kellenek ahhoz, hogy irányítsd, de a városi kátyús utak sajnos nem a barátai.

Nem úgy, mint az autópálya. Úgy haladtunk vele 130 km/h-val a Balaton felé, hogy szinte hangja nem volt. Dinamikus, jól gyorsul  (11 másodperc alatt van 100-on) és nem utolsó sorban jól fogyaszt (gyári érték szerint ez az 1,6-os dízel, automata váltóval 4,1 litert eszik 100 kilométerenként).

A Civic csomagtartója szintén elismerést érdemel, kategóriájában ennek a típusnak van a legnagyobb pakolótere, így nem kell hezitálni, hogy befér-e a család összes cucca egy nyaralásra vagy síelésre.

A belső összképbe az automata váltó kavart be, mert sajnos nem mindig viselkedett úgy a helyzetekben, ahogy ez elvárható lett volna. 

Az egyébként kilencfokozatú váltó külön bekezdést érdemel, mert egyedi megoldáshoz nyúltak a Hondánál.

Lehet, hogy valakinek ez pont betalál, és imádni fogja, mi inkább elengednénk.

Van még egy dolog, amit kukáznánk, de azonnal. Ez pedig a Honda Civic infotainment rendszere. Próbálnánk szépíteni, de nincs mit. Nem működik úgy, ahogy kellene. Nem elég gyors, pláne nem intuitív, és ez a két tulajdonság kombinációja meglehetősen veszélyes, ha vezetés közben szeretnénk bármit elérni az autónkban.

Egy egyszerű hőmérséklet-, vagy hangerő-szabályozásnál is akadályokba ütköztünk. Bár tény, hogy a piacon kevés olyan autó van jelenleg, aminek a belső rendszerével maximálisan elégedettek lennénk. Talán idővel javul a helyzet, addig pedig meg kell barátkoznunk velük, ha már ők nem barátkoznak a felhasználókkal.

Azért, hogy ne negatívummal zárjunk, hozzátennénk, hogy a vezetést támogató rendszerek, amikkel felszerelték a tesztautónkat, nagyon jól működnek. Nem egyedi, semmiképp nem kiemelkedő, hogy egy új autó rendelkezik sávtartó-asszisztenssel vagy holttérfigyelővel, de az mindenképpen dícséretes, hogy ezek egy viszonylag olcsó autóban is megbízhatóan működnek.

A nálunk járt tesztautó listaára 7 700 000 forint, ez egy Elegance felszereltséget takar a fent felsorolt extrákkal együtt, de már kicsivel több, mint hatmillió forintért vehetsz magadnak egy új Civicet.

Ez pont olyan baráti ár, amit valaki, aki beleszeret ebbe a formavilágba, még nyugodt szívvel kicsenget egy amúgy messze nem tökéletes autóért.

Player Autószalon

Füst, Fény, Hollywood

Magasélet

Tech
Tech
Tech
Highlife
Highlife
Highlife
Otthon
Otthon