1946 októberében a Párizsi Autószalonon mutatták be a Talbot-Lago T26-ot, amihez kifejezetten illett a francia főváros, hiszen ezt az autót csak az igazi nagypolgárok engedhették meg maguknak, akár teljesen egyedi kabrió formájában.

Antonio Lagót nevezték ki ügyvezető igazgatónak a francia suresnesi autómárka élére az 1932-es gazdasági világválság után. Az olasz származású brit üzletember és mérnök igyekezett felvirágoztatni a márkát a nehéz financiális körülmények ellenére, amihez az autózás legtetejét célozta meg.

Sportautók és versenygépek készültek a Talbot-Lagónál, valamint legtöbb esetben Figoni et Falaschi karosszériás luxusautók.

Kétajtós kupé és kabrió, valamint négyajtós limuzin is készült a gördülő alvázra, melyet önmagában is megvásárolhattak a tehetős ügyfelek, akik kedvenc karosszériaműhelyükkel csináltathattak rá valami egyedit.

Még a háború kezdetén a Citroënhez igazolt a Talbot sztármérnöke, de Walter Becchia helyére 1942-ben érkezett Carlo Marchetti, aki Antiono Lagóval közösen tervezte meg a 4,5 literes, sorhatos motort, amivel a korszak legerősebb autói között játszott a T26-os.

Adózás szerinti teljesítménye szerény 26 lóerő volt, a valóságban azonban 170 ló repítette a Talbot-Lago T26 Recordot akár 170 km/órás sebességgel.

Alváza és hajtáslánca is teljesen új volt akkoriban, első futóműve független és tekercsrugós, ami remek kezelhetőséget adott, akárcsak a Wilson sebességváltó, melyet szintén könnyebben lehetett használni, mint a korszak többi autójáét.

1929-ben kapta meg a francia állampolgárságot a spanyol származású Juan Antem, aki ezek után Jeanra változtatta keresztnevét. Egyes források szerint még a Van den Plasnál is tanult, mielőtt a '30-as években befutott egyedi karosszériás műhelye lett, aki Bugatti és Talbot-Lago alvázakra készített felépítményeket.

1949-ben a Párizsi Autószalonon a jövő irányát prezentálta a 101001-es számú alvázra épített kabrióval.

Kifejezetten ízléses és sportos autónak szánta az Antem a T26 Record kabriót, mely döntött hűtőmaszkjával és sárvédőkbe simuló lámpáival, valamint kerek farba összefutó vonalaival szép belépő volt az '50-es évekbe.

Hasonló ritkaságok, mint ez a Talbot-Lago kabrió, Figoni et Falaschi karosszériával közel hárommillió dolláros áron kelnek el a híres aukciósházak árverésén, ezért az Antem változatnak is jó eséllyel egy módos gyűjtő lesz a következő tulajdonosa.

Ez is érdekelhet:

Angol sportautó gyönyörű olasz ruhában – Jaguar XK150 Bertone

Mielőtt a Jaguar piacra dobta az E-Type-ot, annak a lehetőségét is megvizsgálták, hogy a Bertone karosszériás kupé legyen az utód, az XK150 alapjainak megtartásával.

Az első szériagyártású Maserati

Rögtön a második világháború után jelent meg a Maserati A6-os, az első szériagyártású modelljük.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

Bemutatták Michelisz Norbi idei versenyautóját és csapatát

Sokoldalú szabadidő-terepjáró lett az új Toyota 4Runner

További cikkeink a témában