Nem ez az első olcsónak szánt elektromos autó, de ez a legújabb: az indiai Tata a már évek óta kapható kisautója, a Tiago alapjára épített villanyautót, amit valószínűleg csak belföldön fognak forgalmazni.
A Citroën apró villanyautója, az Ami – amit egyes országokban Opel Rocks-e néven is lehet kapni – megmutatta, hogy mi az elektromos autózás minimuma. Azt a modellt inkább mopedautónak neveznénk, a Dacia azonban teljes értékű városi miniautót hozott Európába, és a Spring sokkal használhatóbb lett, mint elsőre sejtenéd.
A legutóbb az indiai Tata mutatta meg, hogy milyen olcsó elektromos autót tud építeni.
Az alapokat a 2016 óta gyártott Tiago adta, egy 3,77 méter hosszú ötajtós kisautó, amit csak minimálisan alakítottak át ahhoz, hogy elektromos autó váljon belőle. A burkolt hűtőmaszkon kívül az elmaradhatatlan kék színű betétek jelzik a változást.
A minél kedvezőbb ár érdekében nem vitték túlzásba a teljesítményt. A Tiago.ev alapmodellje 61 lóerős és 19,2 kilowattórás az akkumulátora, míg a jobban felszerelt változat 75 lóerőre képes, és 24 kilowattórás akkut szereltek bele.
A töltésen nem spóroltak, mint a két modellt lehet CCS gyorstöltő-csatlakozón 50 kilowattal tölteni.
Az indiai norma jóval megengedőbb lehet az európai piacon is használt WLTP-nél, mert
a gyártó optimistának hangzó 250 és 315 kilométeres hatótávot adott meg a két modellre.
Sokkal érdemesebb a Dacia hasonló adata után viszonyítani, a 25 kilowattórás akkuval szerelt Spring ugyanis 230 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel a WLTP mérés szerint.
A Tiago.ev igazi érdekessége az ára, az indiai piacon ugyanis 10 500 eurónak, azaz 4,4 millió forintnak megfelelő áron forgalmazzák az alapmodellt, és a csúcskivitel sem kerül 15 ezer eurónál többe. Szériafelszerelés az automata klíma, a két légzsák és a blokkolásgátló, de ezen az áron csak Indiában tudják adni, valószínűleg nem is lesz kapható máshol.
Ez is érdekelhet: