Luxemburgban tíz hónapot, Magyarországon három és fél évet kell dolgozni a legnépszerűbb elektromos autóért.

Nem olcsó egy Tesla Model 3, olyannyira nem, hogy a magyar medián fizetését valamivel több mint három és fél évig kell félretennie annak, aki vásárolna egyet. A statisztikát az RTL.hu közölte, miután összegyűjtötte ugyanezt az adatot az Európai Unió összes országáról. Azért éppen a Tesla Model 3-at vették alapul, mert ez jelenleg a legnépszerűbb elektromos autó a világon és idehaza is.

A legjobb helyzetben a medián luxemburgi van, akinek még egy évig sem kell güriznie a Tesláért, arról nem beszélve, hogy addig is ingyen tömegközlekedik. De Luxemburg csak hagyján, mert minden más EU-s tagországban kevesebbet kell dolgozni az autóért, tehát még Romániában és Bulgáriában is.

Bár az RTL.hu 14,4 milliós ajánlott árral számolt, a Tesla honlapja alapján az alap Model 3 indulóára 17,8 millió forint, ami nyilván csak növeli a jármű megszerzéséhez szükséges munkaidőt.

Akkor már egyszerűbb megoldás bérelni egy Teslát, amit Budapesten meg is tehetsz.

De mi a különbség a medián- és az átlagkereset közt? Az átlag a fizetések átlagát jelenti, a medián viszont azt a középértéket, amelynél ugyanannyian keresnek többet, mint amennyien kevesebbet. A medián érték pontosabb, mert nem torzítják el a vagyoni egyenlőtlenségek, szemben az átlaggal.

(Forrás, grafikon: RTL.hu, nyitókép: Unsplash)

Ez is érdekelhet:

Alaposan megújult a Tesla Model 3, hogy mindennél jobb legyen

Nemcsak elektromos autónak, hanem autónak is még jobb lett.

Két éve ingyen tömegközlekednek Luxemburgban – Hogyan működik ez a gyakorlatban?

Több lett az autó az utakon, miközben úgy tűnik, egyszerűen nem ez a legfontosabb probléma a nagyhercegségben.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés