A formájukkal is erőt sugárzó sportautók mellett az autótörténelem során készült jó pár olyan típus, ami sokkal izmosabb, mint amilyennek első ránézésre tűnik. Az első listánk után mutatunk még tízet a legérdekesebb sleeper modellek közül.

Az előző cikkünk nyomán sokan osztottátok meg velünk a kedvenc sleeper autótokat, és nekünk is voltak még ötleteink, ezért íme, egy újabb tízes lista olyan modellekről, amelyek jóval többre képesek, mint a külsőjük alapján sejtenék.

Audi V8

A nyolcvanas évek második felére az Audi már letette a névjegyét a sportosan vezethető quattro modellekkel, de még hiányzott a kínálatából egy felsőkategóriás típus, ezt pótolta az 1988-ban bemutatott Typ 4C, az első nyolchengeres Audi, amit egyszerűen Audi V8-ra kereszteltek. A stílusa az Audi 100-asét követte, de ahhoz képest eleinte 3,6 literes, 250 lóerős, később 4,2 literes, 280 lóerős V8-as motorral szerelték, ráadásul

az első Audi volt, ahol a quattro hajtás mellé automata váltót is lehetett kérni.

Ez a típus tette le az alapokat a sikeres A8-hoz, érdekességként a versenyváltozatával 1990-ben és ’91-ben is bajnoki címet szereztek a DTM-ben.

BMW M240i Coupé

Az 1-es sorozatból fejlődött ki a 2-es Coupé, amiből igazi M-es változat is készült, eleinte 370, majd 410 lóerővel, a teljesítményét az M2 CS esetén egészen 450 lóerőre növeltek. A kínálat titkos tippje mégsem ez, hanem a szerényebb M240i xDrive, amit szintén a kompakt méretéhez képest nagynak számító háromliteres, soros hathengeres turbómotorral szereltek.

340 lóerő is bőven elég egy ekkora autóhoz, aminek tökéletes a súlyelosztása, és alapból hátsókerék-hajtású,

az opcióként rendelhető összkerékhajtással pedig 4,4 másodperc alatt van százon. A nemrég bemutatott utódja 374 lóerős, de extravagánsabb formájával ezt már nem is titkolja.

Lotus Omega

A kiszélesített sárvédőkről és a méretes hátsó szárnyáról sejteni lehet, hogy ez nem akármilyen Omega, de a Lotus által 1990-től épített változat annál is izmosabb, mint amilyennek látszik. A 3,6 literesre növelt V6-os motorja két turbóval 382 lóerőt adott le, és a korabeli Corvette-ből származó kézi váltón keresztül hajtotta a hátsó kerekeket, a szintszabályzós futóművét a Senator adta kölcsön.

5,4 másodperc alatt gyorsult százra, és mivel nem korlátozták a végsebességét, ezért akár 285 km/órával száguldhatott.

A Lotus által gyártott Omegából 1992-ig csak 630 balkormányos példány készült, ezért őrülten ritka és méregdrága.

Opel Omega V8

Az Omegánál eredetileg a 3 literes, később 3,2-es V6-os motor jelentette a csúcsot 218 lóerővel, de az Opel a féktelen kilencvenes évek végén

azon dolgozott, hogy az autót a Corvette-ből származó 5,7 literes V8-as motorral szerelje fel.

2000-ben a genfi autószalonon mutatták be a prototípust, és már a sajtófotók is elkészültek hozzá, de 32 prototípus legyártása után törölték a projektet, a teszteken ugyanis az amerikai motor és a hozzá kapcsolt automataváltó sem bírta az Autobahnon padlógázon a 250 km/órás sebességet. Az Omegára épülő Holden Monaro végül piacra került ezzel a több mint 300 lóerős motorral Ausztráliában.

Opel Zafira OPC

A kilencvenes évek végén az Opel nagy dobása volt a Zafira, az Astra alapjára épülő egyterű, a kompakt méretéhez képest tágas és variálható hétüléses utastérrel. A sikere láttán sem számítottunk rá, hogy a családi egyterűből OPC változatot is készít az Opel, de 2001-ben gyártásba került az izmos Zafira.

192 lóerős turbós motorjával és 220 km/órás végsebességével az európai piac leggyorsabb kompakt egyterűjének számított,

még ha ezt első ránézésre aligha mondtad volna meg róla. 2005-ben az utódjából is elkészült az OPC változat, már 240 lóerős teljesítménnyel, és a sportos apukák titkos tippje még a Meriva OPC az 1,6 literes, 180 lóerős motorral.

Renault Safrane Biturbo

Sokáig állandó szereplője volt a nagyautók kategóriájának a Renault, ennek folytatásaként 1992-ben jelent meg a Safrane. A kínálat tetején a 167 lóerős Peugeot-Renault-Volvo-féle V6-os állt, de csak 1994-ig, amíg a Safrane Biturbo meg nem érkezett.

A 3 literes biturbó V6-os motorja 262 lóerőt adott le, és mind a négy kereket hajtotta,

de mivel akkoriban nem létezett a piacon olyan automata sebességváltó, amit ekkora teljesítményű keresztmotorhoz és összkerékhajtáshoz szerelhettek volna, ezért a Safrane Biturbo csakis manuális váltóval volt kapható. A kategóriájában ez nagy hibának számított, ezért nem csoda, hogy 1996-ig csak 806 példányt gyártottak belőle.

Saab 9-5 Aero

A Saab az elsők között vezette be a turbós motorokat a személyautók közt, ezért a kilencvenes évek végén, amikor a 9000 utódjaként bemutatkozott a 9-5, már mindenki tudta, hogy a svéd márka modelljeiben izmos turbós motorok dolgoznak. Mégsem sok minden utalt arra a csúcsmodellen, mennyire gyors tud lenni. A 9-5 Aero a 2,3 literes turbós négyhengeres motort kapta, eleinte 230, majd 260 lóerővel, a Hirsch tuninggal pedig már 310 lóerőre nőtt a teljesítménye, és hat másodperc is elég volt neki a százas sprinthez.

Sokat mond, hogy a korabeli hirdetése szerint a 9-5 Aero rugalmassága jobb volt, mint egy 911 Turbónak.

Toyota Corolla TS

A Corollával a kilencvenes évek végén ért fel a csúcsra a Toyota, amikor ’99-ben megnyerték a rali-világbajnoki címet a gyártók között. A WRC-ként legendává vált kereklámpás szériának a 110 lóerős G6 volt a legerősebb utcai változata, de az utódjából valódi sportváltozat is készült, még ha nem is nézett ki annak.

A Corolla TS ugyanis első pillantásra nem sokban különbözött az alapmodelltől,

de az orrában az 1,8 literes szívómotor dolgozott 192 lóerővel, amivel a Celicát is szerelték. Az élénk motorjával használtan is igazi titkos tipp a Corolla TS, amiből egy időben limitált példányszámban kompresszoros változat is készült 225 lóerővel.

Volga V8

A hetvenes években számtalan szerepet töltött be a gorkiji autógyár terméke a Szovjetunióban és baráti államaiban. A számunkra csak Volga néven ismert GAZ–24-nek az amerikaias formája és mérete is tekintélyt parancsoló volt, a 2,4 literes négyhengeres motorja már kevésbé. 1974-től azonban néhány példányban készült 5,5 literes V8-as motorral, 190 lóerős teljesítménnyel, csak ehhez járt a négyfokozatú kézi helyett a háromsebességes automatikus váltó, és bár a futóművét megerősítették, de a dobfékek az alapmodellből kerültek át.

A nyolchengeres Volgát elsősorban a KGB használta elfogóautóként, a Csajkákból és ZIL-ekből álló állami konvojokat kísérték vele.

Volvo S80 V8

A kilencvenes évek végén, amikor az S80 első generációja megjelent, a csúcsmodellt egy 2,9 literes, soros hathengeres motorral szerelték, ami két turbóval 272 lóerőre volt képes. Mégis jobban illik a válogatásunkba a 2006-ban bemutatott második széria, aminek csúcsán a Yamahával közösen fejlesztett 4,4 literes V8-as szívómotor állt. A Japánban gyártott erőforrás 315 lóerős, és mind a négy kereket hajtja, amivel 6,5 másodperc alatt gyorsul százra az autó, de

még meggyőzőbb volt a nyolchengeres motor csendes és kifinomult járása, amivel igazi luxusautóvá vált az S80.

A V8-as csak az első négy évben készült, de egy időben a nagyobb XC90-be is szerelték.

Ne hagyd ki az első részt sem:

Tíz autó, ami jóval erősebb, mint amilyennek tűnik

Mutatjuk a kedvenc sleeper modelljeinket.

Ez is érdekelhet:

Hét neves márka, amit beolvasztottak az autógyártók

A listánk néhány tagja jobb sorsot érdemelt volna.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
8% Piastri
1% Russell
10% Egy másik versenyző
Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre
Hirdetés