A BMW meglepetésre megtartotta a hosszmotoros, hátsókerék-hajtású felépítést a 2-es Coupé új generációjánál, ami teljesen egyedi külsőt kapott.
Az utóbbi időben szinte mindegyik kompakt modelljénél elsőkerék-hajtásra váltott a BMW: az ötajtós 1-es sorozat, az egyterű 2-es Active Tourer és Gran Tourer, sőt még a 2-es Gran Coupé is ezt az építésmódot követi. De a bajor márka a kétajtós kupénál kivételt tett, a most bemutatott 2-es Coupé megtartotta a hosszmotoros, hátsókerék-hajtású felépítést.
Az új 2-es Coupé ugyanakkor jóval nagyobb lett az elődjénél: a 4,54 méter hosszú kétajtós modell 11 centivel hosszabb,
hat centivel szélesebb és kettővel alacsonyabb a korábbinál, de az alakját megtartotta, ezért azonnal felismerhető. Az öt centivel 2,74 méterre növelt tengelytávval mégis egy nagyobb, komolyabb autó benyomását kelti.
A dizájn azonnal felkelti a figyelmet, mint azt a BMW-től mostanában megszoktuk,
és nem elégedtek meg egyszerűen annyival, hogy a 4-es Coupéhoz kitalált nagy hűtőmaszkot akasztják a 2-esre. A maszkja ennek a modellnek nem lett olyan nagy, de a különleges fényszórók és hátsó lámpák, főleg ebben az ütős lila színben rögtön feltűnővé teszik.
A berendezés a 4-esből lehet ismerős, széria a 8,8 colos érintőképernyő, felárért 12,3 colos műszeregységet és nagyobb, 10,25 colos kijelzőt lehet kapni, akár Harman Kardon hifi és háromzónás klíma is lehet a fedélzeten.
A csomagtér mérete nem változott, továbbra is 390 literes, de a rakodópereme az új karosszériával alacsonyabbra került.
A kínálat a 220i Coupéval indul, amit kétliteres, négyhengeres, 184 lóerős benzinmotorral szerelnek, ezzel 7,5 másodperc alatt gyorsul százra, míg a 220d Coupé dízelmotorja 190 lóerőre képes, és 6,9 másodperc alatt gyorsul százra.
A nyolcfokozatú automata minden modellhez széria, és jövőre jön a 230i Coupé a kétliteres motor 245 lóerős változatával.
A csúcsmodell egyelőre az M240i xDrive lesz, aminek a háromliteres, soros hathengeres motorja 374 lóerős,
ehhez már széria az összkerékhajtás, amivel 4,3 másodperc alatt sprintel százra, felárért pedig adaptív lengéscsillapítás is kérhető hozzá. A kabrió nem biztos, hogy utódot kap, de ez még nem minden: nagyon valószínű, hogy M2 lesz az új generációból is.