Újabb kategóriában veti meg a lábát a BMW: az 1-es sorozatból elkészült az elsőkerék-hajtású sportmodell. A klasszikus típusjelzésű 128ti olyan kedvencek riválisa lesz, mint az i30 N, a Focus ST és a Golf GTI.

Lehet, hogy a BMW-ről a hátsókerék-hajtású modellek jutnak eszedbe, de a márka egyre több összkerékhajtású autót ad el, és a kínálatában már több fronthajtású típust is találsz.

Minden, amit tudnod kell a vadonatúj BMW 1-es sorozatról

Már az elsőkerék-hajtású alapokra épül, de ne bánd.

Az egyik ilyen az 1-es sorozat, ami a legutóbbi generációjával váltott elsőkerék-hajtásra, és a BMW most egy érdekes sportváltozatot mutatott be belőle.

Az 1-es sorozatnak eddig is volt csúcsmodellje, korábban hathengeres is, jelenleg pedig az M135i található a kínálat tetején, 306 lóerős négyhengeres motorral, ami mind a négy kereket hajtja.

A BMW-nél készítettek egy szerényebb változatot is, ami még többek számára lehet elérhető: ez lett az ismerős nevű 128ti.

A Tourismo Internazionale rövidítése a hatvanas évek óta a BMW különösen sportos modelljeit jelölte, mint az 1800ti és a 2002ti, egészen a kilencvenes évekig, amikor a 323ti és a 325ti Compact viselte utoljára ezt a jelzést.

A BMW-nél pedig nagyon is értenek az elsőkerék-hajtású élményautókhoz, elég csak megnézni a MINI-ket.

A 128ti-ben ugyanaz a kétliteres, turbós négyhengeres motor dolgozik, mint az M135i-ben, de a teljesítménye 265 lóerő,

az erejét a széria nyolcfokozatú automata sebességváltó továbbítja az első kerekekhez. A menetteljesítményei jónak ígérkeznek, 6,1 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 250 km/óra.

Az összkerekes testvérénél 80 kilogrammal könnyebb is lett a 128ti,

az útfekvésről az egy centivel ültetett M sportfutómű gondoskodik, a stabilizátorok az M135i-ből származnak, ezen kívül mechanikus Torsen önzáró differenciálművet is kapott a BMW sportkompaktja, amit közvetlenebb kormányművel és erősebb fékekkel szereltek.

A karosszéria az M Sport alapjára épül, teljesen fekete hűtőmaszkkal, sötétebb lámpákkal, és vörös betétek díszítik,

akárcsak a belső teret, a hátsó kerekek elé retró stílusú ti felirat került. A BMW 128ti olyan konkurensek ellen bizonyíthat, mint az i30 N, a Focus ST és a Golf GTI, ennek fényében kíváncsiak leszünk az árára.

Ez is érdekelhet:

Berúgja az ajtót az izmosabb új BMW M3 és M4

Mindent elmondunk a megosztó hűtőmaszkos sportmodellekről.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés