A Camry mindig is népszerű volt Kelet-Európában, amikor pedig nem lehetett kapni, Amerikából érkező neppertermékként találkozhattunk vele. 2019 óta ismét hivatalosan szerepel a Toyota árlistáján, 2024-ben pedig megkapja a kalapácsfej-dizájnt, és alaposan megújul, ezt a kiadást néztük meg közelebbről.

Felső-középkategóriás limuzint gyártani nem akkora üzlet, mint húsz éve volt. A Toyota Camry néhány éve még legalább öt kategóriatárs ellen ment, de azok szépen lassan kivonultak a piacról. Nincs már Mondeo, Passatból is csak kombit lehet kapni, a Mazda6 pedig az utolsókat rúgja. A Kia Optimát és a Renault Talismant tartotta még ellenfélnek a Toyota, de azok sem élték túl az SUV-őrületet. Mire idén ősszel megérkezik az új Camry, szinte nem marad kit lenyomni a nem-prémium nagy szedánok piacán.

Érdekes, hogy Németország nem kér az új Camryből, itt nálunk viszont igazán fontos autó a magán- és céges vásárlók között is.

Valamiféle egyedi szubkultúra lengi körül, aki egyszer birtokolt egy Camryt, az örökre a rajongója marad.

A 2024-ben érkező európai változatot Japánban fogják gyártani júniustól, az amerikai korábban meglesz. Ott készül összkerekes is, hozzánk csak egyféle hibrid jön valamikor szeptemberben.

Megtartották a platform és a vázszerkezet egy részét, ezért jogos az érzés, mintha csak egy faceliftet akarnának nekünk tök új modellként eladni.

Pedig ez az autó teljesen jogosan mondja magát a Camry kilencedik generációjának.

Az ergonómiai és teljesítménybeli fejlesztések mellett ráfeküdtek a digitális terület teljes megújítására, és vadiúj a hibrid rendszer, amihez új akkumulátor is jár.

De ami persze rögtön feltűnik, hogy az orr-rész a legújabb Toyota-trendnek megfelelően a pörölycápa-dizájnelemre épül. Ez a széles és lapos kalapácsfejű ragadozó nem a természet legszebb adománya, speciális fejkialakítása arra szolgál, hogy sokféle zsákmányt képes legyen elnyelni. A Camry orrára kerülve meg azt a célt szolgálja, hogy sportos, erőteljes, mégis elegáns látványt nyújtson.

Változtattak az üléspárnák sűrűségén és méretén, a fejtámlák lágyságán és a felhasznált anyagok minőségén. A cél az volt, hogy fokozzák a kényelmet és a prémiumérzetet. Fontos vívmány, hogy a lítium-ion akkumulátor bekerült a hátsó ülések alá, ezért a csomagtartó jobban pakolható. A megváltozott súlyelosztás miatt a futómű hangolását is átalakították,

azért, hogy a Camry vezetője boldogabb ember lehessen a kormány mögött.

Mivel az előzetes bemutatón vezetni még nem lehetett az autót, csak körbejárni, ezért nem tudjuk megerősíteni, csak elhinni, hogy a Camry tényleg dinamikusabb lett annál, mint amilyen volt.

Az ötödik generációs hibridrendszer benzinmotorja 2,5 literes és vegyes üzemű, ami azt jelenti, hogy kisebb fordulaton Atkinson-ciklusban működik, de ha gyorsítani kell, és hirtelen gázt adunk, átvált Otto-üzemre. Ennek az az eredménye, hogy normál használat mellett takarékos az autó, de ha mondjuk egy előzés miatt nagyobb dinamikára van szükség, akkor arra is képes. A hibrid Camry nagyjából 230 lóerős lesz, és 8 másodpercen belül gyorsul százra, miközben átlagban 5 litert fogyaszt száz kilométeren, és 117 g szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként (pontos adatokat majd a végleges modell megjelenésekor mondanak).

Vezeték nélkül kapcsolódik az Apple CarPlayre vagy Android Autóra képes telefon a Camry központi rendszeréhez, a 12,3 colos érintőképernyő teljesen új, és hangvezérléssel is működtethető.

Állítólag minden eddiginél egyszerűbb lesz a Camryt használni.

Főleg azért, mert a kormányon még mindig sok tucat hagyományosan működő gombot találunk, és a fűtés-hűtés beállítását is egyszerűsíti, hogy igazi gombokon keresztül kell elvégezni, nem egy lélektelen érintőképernyő felületén. A navigáció felhőalapú, az égből szívja magába a legfrissebb közlekedési információkat, és ha szükség van rá, a teljes rendszer a szerviz közbeiktatása nélkül, over-the-air frissíthető.

Okosabb a MyToyota alkalmazás is, már digitális kulcsként is használható az ember telefonja.

A biztonság terén sincs megállás a fejlődésben, a radar- és kameraalapú a rendszer most már a hibrid vezérléssel is együtt dolgozik, így például a közeli járművet érzékelve a regeneratív rendszeren keresztül lassítja az autót, ami tényleg jól működő kényelmi fejlesztés. A frontkamera pedig három sávot is lát már, nem csak a kocsi előttit, ezért sokkal biztonságosabban tudja feltérképezni a közlekedési helyzeteket.

Ha az előzetes információk alapján megvan a kedv egy új Camry beszerzéséhez, májustól adható le rá előzetes megrendelés.

Ez is érdekelhet:

Csinosabb lett a Toyota Camry

Nincs plug-in hibrid, nincs elektromos, csak sima hibrid a frissített Toyota limuzinból.

Ez tényleg egy Prius? – Toyota Prius PHEV-teszt

A Toyota vezérhibridjének új generációja nagyon szép, és vezetni se rossz, de mitől Prius?

Amerikai méretekkel, de japán fogyasztással tért vissza a Toyota Camry

Jó néhány év kihagyás után visszatért Európába a Camry. Hibridként.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában