A Highlander már eleve jókora szabadidő-terepjáró a Toyota kínálatában, de most itt a nagyobb testvére Grand Highlander néven, ami jóval több, mint egy nyújtott változat: szinte mindenben eltér a kisebb testvérétől.
Már nemcsak az Egyesült Államokban, hanem egy pár éve Európában is kapható a Highlander, ami közel ötméteres hosszával nálunk egyértelműen a Toyota kínálatának csúcsán áll. A tengerentúlon persze ennél is akad nagyobb, az 5,29 méter hosszú Sequoia, és most a kettő közé pozícionáltak egy újabb modellt, a Grand Highlandert.
A Grand Highlander, mint a neve is mutatja, a Highlander nagyobb testvére, de meglepetésre nem egyszerűen annak nyújtott változata,
hanem teljesen önálló modell, egyedi dizájnnal, ami szinte semmiben sem egyezik meg a kisebb testvérével. A Grand Highlander ezzel masszív, egységes megjelenésű, még dögösebb is, mint a Highlander.
A méreteivel éppen illik a Highlander és a Sequoia közé, hiszen a Grand Highlander hossza 15 centivel 5,12 méterre nőtt,
a tengelytávja tíz centivel 2,95 méteresre növekedett. Az utastere ugyanúgy hétszemélyes, mint a Highlander esetében, de a második sorban két fotellel, a harmadikban három üléssel. A bronzszínű betétekkel díszített műszerfala is egyedi, modernebb lett.
Az új modell ugyanarra a platformra épül, mint például a Lexus RX, és a motorjai is abból lehetnek ismerősek. Az alapmodell egy 2,4 literes négyhengeres 270 lóerővel, ezt követi
két hibrid, a 2,5 literes szívómotorral és 250 lóerővel, valamint a 2,4 literes turbómotorral, 362 lóerővel.
Hiába kapott hibrid hajtást, nem látunk rá sok esélyt, hogy a Grand Highlander az európai piacon is megjelenik.
Ez is érdekelhet: