Erősebb hibrid hajtással és fejlettebb digitális élménnyel frissült a Toyota Yaris Cross, a japánok egyik legnépszerűbb kis szabadidő-autója.

Kihalás szélére sodorta a kisautókat a szabadidő-autók divatja, de a Toyotánál még továbbra is él a Yaris, viszont mellette itt a trendibb Yaris Cross, mely most kicsit erősebb, gyorsabb és ügyesebb lett. Látszólag szinte alig változott a GA-B platformra épülő autó, viszont a lemezek alatt tényleg sokat dolgoztak a mérnökök.

Utastere egészen más minőségi élmény az új hangszigetelő elemekkel és a képernyőkkel.

Még élénken él bennem az emlék, hogy a korábbi Yaris Cross tesztautóval olyan volt esőben menni, mintha egy fém vödörrel futnék a viharban. Minden apró vízcsepp kopogása betöltötte a kabint, de más zajokból is kellemetlenül sok szűrődött be az autóba. Ezen javítottak a Toyotánál és a frissített modellben már dinamikus lengéscsillapító került a bal oldali motortartóba, továbbá a szívócsőbe rezonátort szereltek és egyrétegűről háromrétegűre váltották a műszerfali hangszigetelést. Csökkenti a szélzajt a vastagabb szélvédő és az oldalüvegek.

Ezek alig látható változások, ennél jóval feltűnőbb, hogy a Yaris Cross kormánya mögött már teljesen digitális a műszeregység. A 12,3 colos kijelzőn több stílusban jelenhetnek meg a legfontosabb menetadatok. A központi érintőkijelző már 10,5 colos és a menüpontok között digitális gyorsgombokkal lehet lépkedni, középen hangerőállító tekerő van. Vezeték nélküli a töltés és a telefontükrözés is, valamint a Hey Toyota megszólítás után a hangvezérléssel aktiválhatóak a funkciók.

Kétféle hibrid hajtással lesz elérhető a Yaris Cross, melyek közül az egyik 116, a másik pedig 132 lóerős.

Elérhető a Toyota kis szabadidő-autója kizárólag benzinmotorral is, de a reflektorfényben természetesen a hibrid változatok vannak. Mindkét verzióban az 1,5 literes motorhoz csatlakozik a hibrid hajtás. A 116 lóerős változatban 141 Nm a csúcsnyomaték, az erősebb pedig 132 lóerős és 185 Nm a nyomatéka. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre fél másodperccel hamarabb, 10,7 másodperc alatt gyorsul a Yaris Cross Hybrid 130.

Zöld színéről könnyű lesz felismerni a megújult Yaris Cross Premiere Editiont, mely 18 colos felniken gurul és az utastérben is visszaköszön az Urban Khaki árnyalat. Ezen kívül GR Sport kivitelben és akár új Juniper Blue fényezéssel is lehet majd frissített Yaris Crosst látni.

Ez is érdekelhet:

Meglepetés: jól néz ki, és erős is lesz az új Prius

Na, erre nem számítottunk a Toyotától!

A GR Corolla bizonyítja, hogy az izgalmas Toyoták léteznek

Élénk szín, erős motor, állítható összkerékhajtás. A GR Corolla mindent megtesz a vezetési élményért, csak nem Európában.

Retró stílusra vált a Toyota Land Cruiser új generációja

Mennyire jól áll a retró a Toyota ikonikus terepjárójának!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Villeneuve odaszólt a McLarennek: Ilyet azok a csapatok mondanak, amelyek nem nyernek

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés