Erős, négyajtós és hátsókerekes a Triumph Dolomite Sprint, ami megmutatta a németeknek és az olaszoknak, hogy Angliában is tudnak jó sportszedánt csinálni.
Nem volt maradéktalanul elégedett a British Leyland az 1965-ben megjelent Triumph 1300-as eladásaival, mely távolról sem mondható kudarcnak, csak épp nem hozta az elvárható szintet. Valamelyes javított a helyzeten az öt évvel később piacra dobott Toledo, mely az 1300-assal ellentétben hátsókerék-hajtású. Következő évben, tehát 1971-ben pedig a Triumph a Londoni Autószalonon mutatta be a csúcsot jelentő Dolomitot.
Miközben a brit autógyártás folyamatosan egyre mélyebbre csúszott, olyan gyöngyszemek készültek, mint a Giovanni Michelotti tervezte négyajtós Triumph.
Ez az autó pontosan azt tudja, mint az olaszok Alfa Romeo Giuliája vagy éppen a németek BMW 2002-ese, csak az angolok szájíze szerint. A Triumph egy igazán formás szedán, amiben könnyű megélni a hátsókerék-hajtás örömét. Pontosan úgy néz ki, ahogyan egy nagyon menő autónak ki kellett néznie a 70-es években, tehát előre döntött orrán dupla kerek fényszóró van, az oldalán határozott vonalak húznak végig, a Sprint fenekén pedig nem is lehet mást nézni, mint a fekete betétet és a dupla kipufogót.
Eredetileg 1972-ben került volna gyártásba a Dolomite Sprint, de végül csak egy évvel később mutatták be a sportváltozatot, aminek 2,0 literes, 16 szelepes négyhengeres motorja 135 lóerős és 165 Nm nyomatéka van. Ez 8,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 190 km/óra feletti.
Egyértelműen látszik a Dolomite Sprinten, hogy ez az a csúcsmodell, ami megszorongathatja a 02-es BMW-t.
Alapfelszereltség volt a Sprinthez a könnyűfém felni, az alacsonyabban ülő futómű és a vinyl borítású tető, valamint a dupla kipufogó. Az utasterében szövet ülések és gazdag műszerezettség van, a négyfokozatú kézi váltó gombján pedig ott az overdrive kapcsolója. Pontosan tudták, hogy bőven van még ebben a sportlimuzinban, ezért a márkakereskedésekben nagyobb karburátorokat, szabadabb áramlást biztosító kipufogórendszert és agresszívabb vezérműtengelyeket is lehetett kapni a Dolomite Sprinthez.
Mostanra a Dolomite Sprint igazi ritkaságnak számít még a brit utakon is, 2009-ben csak nagyjából 400 darab volt a regisztrációs rendszerben. A legerősebb Dolomite hétvégi autónak is kiváló, de a veterános versenyeken is bevethető.
Ez is érdekelhet: