Így lehet embert és állatot egyszerre veszélyeztetve közlekedni.
Újabb különleges videót tett közé a magyarországi gyorsforgalmi utakat üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF). Különlegesen felelőtlen autóst vett fel ugyanis a forgalomfigyelő kamera. Ahogy az MKIF Facebook-oldalán fogalmaztak:
„Amikor azt hiszed, hogy már mindent láttál, és az autópálya nem tud neked újat mutatni, akkor szembejön veled egy ilyen...”
Egy Škoda Fabia egy normál utánfutón szállított egy lovat. Ismét az MKIF-et idézzük, leírják, mi ezzel a gond:
- „A ló nem rakomány, hanem élőlény, aki megijedhet és pánikba eshet: a ló érzékeny, stresszre hajlamos állat. Egy zajos, nyitott vagy csúszós utánfutón való utazásban nincs kontrollja a helyzet felett, nem tud kapaszkodni. Ez extrém félelmet, pánikot és sérülést okozhat számára.
- Ha nincs megfelelő rögzítés, a ló szabadon csúszkálhat, eldőlhet, megsérülhet: egy hagyományos utánfutón nincs belső bokszrögzítő rendszer, sem csúszásmentes burkolat, sem oldalsó támasz. Egy fékezésnél vagy kanyarban a ló súlyos sérüléseket szenvedhet, vagy ki is zuhanhat az utánfutóból.
- Balesetveszélyes nem csak a lóra, hanem a többi közlekedőre tekintve is: egy megriadt, instabil ló veszélyes lehet az autóra, a vontatmány stabilitására, és más közlekedőkre. Ha a ló mozgása kibillenti az utánfutót, az egész szerelvény irányíthatatlanná válhat és így komoly baleset lehet a vége.
- Ha baj van, nincs vészleállás – a ló nem tudja »megfogni magát«: sérülés, rosszullét, baleset esetén semmi nem védi a lovat. Egy speciális lószállítóban a padló csúszásmentes, a rögzítés stabil, a szellőzés kontrollált. Egy sima utánfutóban viszont a ló teljesen ki van szolgáltatva – mintha egy biciklit akarnánk hátrakötözni egy motorra: felelőtlen és életveszélyes.”
Reméljük, a ló épségben átvészelte az utazást, a škodásnak a továbbiakban kisméretú plüssállatok szállítását javasoljuk.
Ez is érdekelhet: