Nem jövőre, 2026-tól.

A világ legnagyobb életbiztosítási brókercégének (RE Lee International) vezérigazgatója, Calvin Lo hongkongi milliárdos komolyan érdeklődik a Forma–1 iránt, annyira, hogy ha nem tudná bevásárolni magát egy csapatba, akkor akár indítana is egy újat 2026-tól, az újgenerációs erőforrások érkezésével.

Az elmúlt években az F1 számos résztvevője megkeresett, a meglévő csapatoktól kezdve az ambiciózus csapattulajdonosokon át a befektetőkig. Megvizsgáltunk egy létező csapatot, és ekkor jött az ötlet, hogy akár újat is alapíthatunk.

Az elmúlt időszakban többen is egészen komoly érdeklődést mutattak az F1-es szerepvállalás iránt (például az amerikai Andretti Autosport és az ázsiai Panthera Team Asia F1), ugyanakkor a sportág vezetői hangsúlyozták, hogy inkább szeretnék megtartani a jelenlegi fenntarthatóbb, tízcsapatos rendszert. És a jelenlegi istállók sem rajonganak egy új csapat érkezéséért, mert így az idény végén többfelé kellene elosztani a bevételből származó nyereséget, azaz kevesebb pénz jutna egy-egy alakulatnak – ezt a kieső nyereséget a sportág amúgy kompenzálná valamennyire, mégpedig úgy, hogy az újonnan érkező csapat 200 millió dolláros nevezési díját a már meglévők között osztaná szét.

Utoljára 2016-ban csatlakozott új csapat az F1-hez a Haas személyében, az amerikai istálló érkezését csak egy hosszadalmas ellenőrzési folyamat végén hagyták csak jóvá, amely során többek között pénzügyi és technológiai felkészültségét is alaposan megvizsgálták.

(Forrás: F1i.com, Planetf1.com, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Egy teória szerint Schumacher miatt rúghatta ki Schumachert a Haas

Két idény jutott Mick Schumachernek, akinek távozása mögött nem(csak) a teljesítményhiány és a költséges autótörések állhatnak.

Kitálalt Fernando Alonsóról a volt alpine-os csapattársa

Keményen beleszállt Fernando Alonsóba Esteban Ocon.

És ezt olvastad már?
Az elektromos Volkswagenek ellenfele lenne a Zeekr
További cikkeink a témában