Több mint 22 millió forintnyi angol fontért vették meg a 3 kilométert futott Volkswagen Bogár kabriót, mely évtizedeket töltött a garázsban.
Ponyvával volt letakarva és garázsban állt, de bő negyven év alatt már ezeken a rétegeken is átette magát a por. A hosszú idő után felfedezett Volkswagen Bogár kabrió aranybarna fényezése azonban kifogástalan, ahogyan a bézs kárpitozású utastér is olyan lesz egy alapos takarítás után, mintha új volna.
Teljesen eredeti minden alkatrésze, ami valójában nem igazán szerencsés.
Közel negyvenöt éve áll, a gumialkatrészek pedig már ennél kevesebb idő alatt is megkeményednek és kirepedeznek, beállnak a fékek, egyes műanyagok porladásnak indulnak, valamint a motort is szervizelni kell mielőtt megkísérelnék az indítást. Persze, ez a Bogár sem tökéletes, de a jelentés szerint hiánytalan.
Minden dokumentációja hiánytalanul ott figyel az autóban, innen az is tudható, hogy a kabrió Bogarat az angliai Walsall városának Volkswagen márkakereskedésében vették át 1979-ben. Azt azonban homály fedi, hogy miért nem gurították ki soha többet a garázsból, ennél fogva a Bogár szervizkönyvében sincs még egyetlen bejegyzés sem.
1938-tól egészen 2003-ig maradt gyártásban a Volkswagen Bogár, az évtizedek során pedig megszámlálhatatlanul sok motorral és változatban készült. 21,5 milliós példányszámával igazi világrekorder, az autózás történetének egyik nagyon fontos mérföldköve. Nagyon kevés autó tudott egyszerre ikon, veterán és megbízható használati tárgy maradni, de a Bogár még ma is tudja.
Kettő mérfölddel az órájában az utolsó Karmannál gyártott jobbkormányos Volkswagen Bogár kabrió igazán értékes autó, amit jól mutat az is, hogy több mint 22 millió forintot ért meg második tulajdonosának.
Ez is érdekelhet: