Maximumra tekerte legélesebb hot hatch-ét a Volkswagen, a frissített Golf R már 333 lóerővel várja az unalmas hétköznapok után felvidító hétvégi pályanapokat.

Nincs már benne különleges hathengeres motor és kézi váltó sem, de a frissített Volkswagen Golf R négyhengeres motorral és a modern autóépítés okosságaival is igazán üdítő hot hatch, amiben a vezetési élményé a főszerep.

Mindent tud a Volkswagen Golf R, amit egy kompakt, és mindenre képes, amire egy vérbeli hot hatch.

Kellemes méretű utastere van és a Volkswagen Golf R Variant hátsó üléseit ledöntve akár 1642 literes raktérbe lehet pakolni a pályanaphoz szükséges szerszámokat és gumikat. A Golf R-ben egyedi mintázatú kárpitozásúak a sportülések, melyek kékje tökéletesen harmonizál a legsportosabb Volkswagenek árnyalatához. Akinek azonban sokkal megragadóbb a Váci úti gyorsulások királya hangulat, annak ott a minden elemében fekete Black Edition.

Takarékos üzemmódja is van a Volkswagen Golf R-nek, de sokkal izgalmasabb a változatos felületű Nürburgringre hangolt Special vagy éppen a Drift mód, melyben az összkerékhajtás mindig épp úgy osztja el a nyomatékot a négy kerék között, hogy látványosan menjen keresztbe az autó.

Kékre fényezett féknyergei, hatalmas légbeömlői, nagy hátsó szárnya és négy kipufogója van a Golf R-nek.

Ezüst tükörházai és világító emblémái éppen elég csillogást adnak a Golf R-nek, melynek remekül áll az opcionális kovácsolt alumínium Warmenau felni. Ezek a 19 colos kerekek darabonként közel nyolc kilogrammal könnyebbek az alapáron járó felniknél.

2002-ben a hathengeres, kézi váltós és összkerékhajtású Volkswagen Golf R32 jelentette a csúcsot, most pedig a 2,0 literes, négyhengeres, turbós motorból masszíroztak ki 333 lóerőt és 420 Nm nyomatékot. Ehhez hétfokozatú, duplakuplungos automata váltó és nyomatékvektorálásra képes összkerékhajtás csatlakozik. Ezzel a hajtással a Volkswagen Golf R álló helyzetből százas tempóra 4,6 másodperc alatt gyorsul, az opcionális R Performance csomaggal pedig a 250 helyett 270 km/óra a végsebessége.

Ez is érdekelhet:

300 lóerős huligán a Volkswagen Golf GTI Clubsport

Hétfőtől péntekig egy Volkswagen Golf, a hétvégén pedig egy GTI Clubsport.

Ötven évvel ezelőtt indult a Volkswagen Golf sorozatgyártása

1974-ben talán még nem sejtették, hogy korszakalkotó sikermodell gyártását indítják be.

Ötvenedik születésnapjára megújult a Volkswagen Golf, hogy minden eddiginél jobb legyen

A Volkswagen dobta a háromhengeres motort, az új Golf plug-in hibridje viszont erősebb lett, és többet megy egy feltöltéssel.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

150 000 táncoló robotfűnyíró: a technológia a fejlesztés mögött

Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre

Hat nagyon komoly kocsi hat nagyon dögös lánnyal, de itt rád is szükség lesz!

További cikkeink a témában